Gå til innhold

Frontlys og grill

Ranger emnet

lovov

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg bare lurte på om de nye frontlysene og grillen til 2000 modeller passer på de eldre modellene?

Noen som har skiftet ut dette? Ble det bra? Er det problematisk med overgang til annen type pære med tanke på det elektriske?

Hvor mye må jeg forvente å betale? Ser at orginaldelene er veldig dyr, hvor kan jeg få tak i billigere? Har tenkt på et bilopphuggeri kanskje, men jeg må vel kanskje være heldig da..

Endret av lovov
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er heldig hvis du finner på et huggeri ja.

009Medium.jpg

Her er min med 2000 modell lykter.

Det der så jo bra ut, noe sånnt jeg håper at jeg får min etterhvert også :)

Men siden du har gjort det, så spør jeg deg:

- Hva gjorde du (hvis det i det heletatt er nøvendig) for å få overgang til ny pære? Orginalt er jo H4, mens i de nye er det H7 kanskje?

- Passer lyktene uten problemer?

- Og så er jeg litt nyskjerrig på grillen din :) Hva har du brukt der? Jeg har sett mange s/v 40'er med svart orginal grill. Er det en slik du har brukt?

Håper du gidder å svare..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...
  • 1 month later...
Det der så jo bra ut, noe sånnt jeg håper at jeg får min etterhvert også :)

Men siden du har gjort det, så spør jeg deg:

- Hva gjorde du (hvis det i det heletatt er nøvendig) for å få overgang til ny pære? Orginalt er jo H4, mens i de nye er det H7 kanskje?

- Passer lyktene uten problemer?

- Og så er jeg litt nyskjerrig på grillen din :) Hva har du brukt der? Jeg har sett mange s/v 40'er med svart orginal grill. Er det en slik du har brukt?

Håper du gidder å svare..

Du klarer lett og koble om ifra H4 til H7 så lenge du vet hvor ledningene skal stå inn på de nye lyktene.

Venstre:

Svart kabel: pinne 1

Blå/hvit: pinne 2

Blå/gul: pinne 3

Blå/brun: pinne 4

Den siste kabelen - den rosa - isoleres. Kun fire kabler skal på lykten.

Høyre:

Blå/brun: pinne 1

Blå/gul: pinne 2

Blå/hvit: pinne 3

Svart: pinne 4

Den siste kabelen - den rosa - isoleres. Kun fire kabler skal på lykten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...
Sent svar, men i tilfell du ikke er blitt noe klokere. Lampene handler du f.eks her: https://www.scstyling.com/stralkastare-black-rim-p-1709-c-723.aspx eller på ebay.

Har byttet fra 1x H4 til 2x H7 på min V40 uten problemer. Koblingsskjema kan publiseres om ønskelig.

litt sent men lurer på om du enda har eller kunne sendt meg koblingskjema til black rim lyktene? men bare hvis nærlysene lyser sammen med fjernlysene, har koblet slik at nærlyset slukkes når fjernlyset tennes... har skjønt at man må ha et relè i systemet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider