Gå til innhold

VW 98 1,8t Bremsevarsel

Ranger emnet

Kaizern

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en VW Passat 98 1,8t.

Leverte bilen inn til et verksted for å få byttet bremseklosser og bremseskiver.

Hentet bilen etter jobben er utført, starter opp bilen utenfor verkstedet. Bremsevarsel lampen lyser og ABS lampen lyser konstant.

Jeg stopper bilen og går inn til verkstedet igjen.

Og spør hva i all verden dette er for noe. De feilsøker og finner ut at ABS enheten er gåen.

Jeg synes det er svæææært tilfeldig at ABS enheten skulle gå samtidig som de bytter bremseklosser og skiver.

Noe flere som mener det lukter her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble bremsevæske også byttet? Dette kan få lampa til å lyse...

Ellers ville jeg undersøkt alle hjulsensorene og tilhørende tannkranser, de kan jo ha kommet borti disse ved skivebytte. Det er ikke så vanlig at abs-enheten ryker, det kan hende de bare vil tjene mer penger...

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig dette har skjedd helt tilfeldig, men ABS modulene på disse bilene har en svakhet som gjør at de lett ryker. Nå vet jeg ikke hvilke feilkoder du har fått lest ut, men hvis feilmeldinger er at det er ingen kontakt mellom instrumentpanel og ABS modul så er det godt mulig denne er røket. Det som skjer, er at noen av lederne inni enheten ryker og dette kan fikses ved at enheten åpnes opp og lederne loddes sammen. Jeg har samme problemet på min og skal før eller senere se om jeg kan få fikset denne på denne måten.

Se her:

http://www.lbak.dk/Audi/Repair_ABS_unit_passat.pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemeldinger :-)

Har nå fått dobbeltsjekket med et annet verksted. De brukte forsåvidt ikke 1,5 timer på jobben, men 3 minutter på å finne ut at ABS enheten var defekt. De kunne tilby meg en pris på 7400kr + montering, mens det første verkstedet kunne tilby til 16.000kr + montering, så veldig variert pris.

Men leste på vwaudi forum at det var mange som kjøpte ABS enheter som var overhalt fra modulemaster.com i USA. Disse kostet rundt 1500kr inkl porto, mva osv.

Så har sendt en forespørsel dit, min type ABS enhet er vanskelig å få tak i virker det som.

Lenke til kommentar
Del på andre sider