Gå til innhold

Golf 4 1,6 - SR 1999 "Majones"

Ranger emnet

Gezzel

Anbefalte innlegg

Hei,Hei ;)

Jeg sliter litt med en Golf 4 1,6 - SR Som har gått snart 180000km. Jeg kjøpte denne for 5-6 mnd siden! Det var en dag jeg skulle skifte olje så skrur jeg av Oljepåfyllings lokket der lå det ganske mye Majones. Jeg har sliti med at vannet blir borte etter 3 dager, at jeg liksom må fylle opp igjen! Olja var ikke grå eller noe ufarget! Bilen går også og småfjusker! Jeg lurer også på om hvordan man finner ut om det er gåen topp pakning? Er det bare å ta en comp test også ser man om den er tett? Er det noe annet som kan være galt?

Takk :jerkoff:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Majonesen" er normalt, det er kondens. Oppstår spesielt ved småkjøring.

Da er det verre med kjølevannet. Det kan jo hende du har en lekkasje...

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare av nysgjerrighet, hva er denne majonesen? Har ikke hørt det uttrykket før...:wonder:

Emulsjon heter det når to væsker som ikke er løselig med hverandre blandes.

I dette tilfellet olje og vann.. :)

Det som skjer er at oljedamp fra motoren kondenseres i toppdekselet, dette skjer enten som Jhce sier pga mye småkjøring der motor ikke blir varm og/eller ved bruk av en mindreverdig olje, eventuelt lekkasje mellom kjølekanaler, defekte pakninger e.l.

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er merkelig at ikke oljen er grå!? Oljen skulle jo ha vært grå og luktet frostveske! Jeg får se om jeg bytter topp pakning over helgen!

Kjølevæska behøver ikke å gå over i olje ved defekt toppakning. Det kommer an på hvor bruddet/skaden i toppakningen sitter. I noen tilfeller blir det lekkasje mellom kjølekanal og sylinder, og da fordamper kjølevæska enkelt og greit.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 8 months later...
  • 2 months later...