Gå til innhold

Pakistan bygger BMW...

Ranger emnet

wicky124

Anbefalte innlegg

Originally posted by boXer

Prøv å ikke hiv dere over denne tråden med deres rasistiske utsagn :rolleyes:

den vet jeg var mynta på mitt innlegg..hehe.. mente ikke noe rasistisk med det.. du finner nok ikke noen som er mindre rasist enn meg.. er det noe jeg ikke bryr meg om så er det hudfargen til folka.. hehe

var bare en liten videre føring av en annen tråd om at bimmere er pakkis traller!! og ja, jeg bruker ordet pakkis.. ser ikke noe feil i det siden innvandrere bruker det om seg selve oxo.. eneste forskjellen er at jeg er hvit og sier det.. da blir det farlig..for min del..heh e:)

men jeg har hvertfall ikke noe mot innvandrere.. har vært en selv så!! hehe

men til dere som tok innleget mitt rasistisk (vet ikke om noen så det men) så beklager jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg ser at mange svar i denne tråden går på at "jeg kjører helst tysk...." eller "helst japansk..." Det er ikke dette det dreier seg om i det hele tatt.

BMW bygger ikke fabrikk i Pakistan for at noen av oss skal "måtte" (eller rett og slett "kunne") kjøre disse bilene. BMW gir faen i oss fordi vi i Norge kun er som en småsparer med stadig overtrekk på en dårlig lønnskonto i en kjempestor bank. Både India og Pakistan har jo små, umoderne egne bilfabrikker som bygger lisensproduserte biler som tiden for lengst har gått i fra. Og import fra andre land til disse landene er jo SVÆRT begrenset pga politikk og styrestell.

Når en tenker på at f.eks India har en "middelklasse" ( - der de aller fleste av dem har råd til å kjøpe seg en ny BMW) - på størrelse med HELE USA's befolkning, Pakistan følger etter med svært mange mennesker som også har denne muligheten. -Og når Pakistan fra før er et av de få landene som eksporterer mange varer til India, - så er det nok heller dette BMW har tenkt på. Jeg tror at Nord-Europa ikke engang er nevnt i planleggingsmøtene hos BMW i det hele tatt. Tenk på hvilket marked som ligger fremfor BMW i India og Pakistan. De vil inn på dette markedet NÅ og de vil være blant de første. Om 10 år (når BMW sier at "dette skulle vi ha tenkt på 10 år tidligere") har nok dette blitt svært mye klingende mynt i kassa til Konsernet i München, og at vi står her og hopper og roper at "jeg vil ha tysk- jeg vil ha tysk", så bryr ikke BMW seg det dugg om det. Han smiler nok bare i skjegget og sier at: "Jaja, du gutten min - du får se om du finner den bilen du vil du da...." før han snur seg bort.

I Tyskland selges på 10 dager samme antall biler som det selges på ett år i Norge. Med det markedet som BMW ser for seg i Pakistan og India, så skal det selges kanskje like mange biler der nede på 5 dager som det gjør her på ett år - da blekner vi og Norge helt i den store sammenhengen.

Pakistan, India og Kina vil nok være storsatsing for mange bilfabrikker i fremtiden.

. . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider