Gå til innhold

Bytta toppdekselpakning, glemte pakningsmasse.

Ranger emnet


Terjeth

Anbefalte innlegg

Som topic sier, bytta pakningen og fikk høre like etterpå at det er en god idé med pakningmasse, noe jeg ikke tenkte på. Er jeg nødt til å åpne opp igjen og smøre på eller går det greit uten?

 

Googla litt, og leste et sted at hvis det ble rengjort bra så er det ikke nødvendig med pakningsmasse, men det var på et annet bilmerke. Tørka av olje ganske nøye både på kanten på toppen og i toppdekselet slik at det var så og si fritt for olje før jeg monterte den nye pakninga. Går det fint å kjøre med eller må jeg gjøre noe med det så fort som mulig?

 

Bilen er en Golf med 1.6 forgassermotor.

 

Takk for svar:)

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI

x 1987 VW Golf CL 1.6

x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du bruke gummipakkning, så må du også bytte til aluminiumstoppdeksel.

Ståltoppdekselet er ikke stivt nok til å gi gummipakkningen jevnt press og den vil lekke.

 

Ellers så er ikke pakkningsmasse et must. Korkpakkningen svetter alltid litt over tid.

 

Nyere modeller av Golf III og passat har gummipakkning, "splash"deksel og alu toppdeksel. Disse er tette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du bruke gummipakkning, så må du også bytte til aluminiumstoppdeksel.

Ståltoppdekselet er ikke stivt nok til å gi gummipakkningen jevnt press og den vil lekke.

 

Ellers så er ikke pakkningsmasse et must. Korkpakkningen svetter alltid litt over tid.

 

Nyere modeller av Golf III og passat har gummipakkning, "splash"deksel og alu toppdeksel. Disse er tette.

 

hæ? hva fabler du om? selvfølgelig kan du bruke gummipakning på std stål toppdeksel uten problemer i det hele tatt. cluet er å dra til i kryss med rett moment og faktisk bruke de 2 trykkfordelerene som sitter der originalt for å fordele trykket jevnt over dekselet

 

pakningsmasse brukes normalt ikke på disse motorene. og kork-pakningen er rett og slett ikke verdt en dritt

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår