Gå til innhold

Sykt sykt fenomen blir sykere!!!

Ranger emnet

Screamingeagle

Anbefalte innlegg

Bil: 2002 A4 Avant 1,8TQ

Problem: Etter at jeg byttet olje (Castrol Magnatec), oljefilter (stor type) og oljesensor(den gamle var def, kjøpte uorig på Ebay) for ca 2mnd siden har "oil min" lampen kommet på hver 100 km. Denne distansen er komisk konstant, dvs den varierer mellom 95 km og 120 km. Nå har jeg nylig funnet ut at det eneste jeg trenger å gjøre for at lampen skal bli borte nye 100 km er å åpne panseret, dvs det holder at jeg sitter i bilen og drar i utløseren. Da forsvinner lampen etter 5 - 20 sek.

Det jeg har prøvd: Byttet coiler. Renset oljeånding til både veivhus og topp og byttet en trykkregulator i samme krets. Koblet oljesensor av og på. Koblet fra batteriet i 20 min. Tatt VAG-com diagnose, men den forteller meg kun at det ikke finnes noen feil, selv om "oil-min" lampen lyser i instrumentdisplayet.

Neste post: Bytte oljesensor enda en gang og sjekke kontakten nøye.

Ellers virker bilen helt normal, både effektmessig og lydmessig. Bilen er forøvrig chippet, har en Forge resirk og et Pipercross innsatsfilter(ikke at det skulle ha noe å si) Den har gått 174 000 km, byttet olje hver 8-17 000 km og fikk ny oljepumpe på 120 000.

Vær så snill!! Er det noen som har opplevd noe liknende eller har et logisk forslag til hjelp???

Endret av Screamingeagle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd noe av det samme med min bil.

Distansen mellom hver gang lampa kom på er jeg usikker på, det virket mer eller mindre tilfeldig. Virket heller som om at det kunne være en hump e.l., men jeg tviler litt på det også. Dette skjedde kansjke 3-5 ganger.

Det rare er, at etter at jeg byttet til riktig olje, har ikke dette skjedd en eneste gang, og jeg har heller ikke vært i stand til å se at det har minket noe på peilepinnen. dette til tross for at jeg har kjørt flere tusen kilometer etter siste oljeskifte. (~5000(?) både småkjøring og langturer)

Lenke til kommentar
Del på andre sider