Henrik_H Skrevet Februar 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2004 Heisann Så en på forumet her som hadde en g60 motor til salgs (13k). Jeg har helt standard 1500, 75 hk i min, hadde jo vært rått med g60 i einsern!!! :D :D hvor mye jobb er det å bytte til g60-motor? Vet det kommer til å koste MYE og at det kommer til å ta laaang tid, men hva må gjøres og hva må byttes av deler? og vil det blir vanskelig å få den godkjent?? Takk ;) Siter - '82 Golf - Store planer! Liten lommebok.. Solgt- '92 BMW 318is. Solgt- '06 VW Golf GT 1,4 TSI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VWLOVAH Skrevet Februar 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2004 Skal ikke kjøpe g60 motoren, men bare lurer på hvor mye han skulle ha for den? Har du url'en? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik_H Skrevet Februar 13, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2004 Det står i første tråden... Han skal ha 13000 for den! (13k=13000!) http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=26585 Siter - '82 Golf - Store planer! Liten lommebok.. Solgt- '92 BMW 318is. Solgt- '06 VW Golf GT 1,4 TSI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nitewlkr Skrevet Februar 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2004 har en annen til salgs også..... men da kun motor/ledningerer ikke gir Siter Har for mange biler.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EspenB Skrevet Februar 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2004 Originally posted by Henrik_H Heisann Så en på forumet her som hadde en g60 motor til salgs (13k). Jeg har helt standard 1500, 75 hk i min, hadde jo vært rått med g60 i einsern!!! :D :D hvor mye jobb er det å bytte til g60-motor? Vet det kommer til å koste MYE og at det kommer til å ta laaang tid, men hva må gjøres og hva må byttes av deler? og vil det blir vanskelig å få den godkjent?? Takk ;) Du kan egentlig selv velge hvor mye jobb det blir. Det kommer litt ann på om du skal bytte girkasse og osv..... Da begynner det å bli en del....... Ellers er det en ganske grei jobb egentlig, men godkjenne det her i Norge? Klarer du det må du fortelle meg hvordan du greide det. Siter - 03 Audi S3 - 89 VW Golf GT Syncro [x] 99 Audi S3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Z10an Skrevet Februar 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2004 Originally posted by EspenB Du kan egentlig selv velge hvor mye jobb det blir. Det kommer litt ann på om du skal bytte girkasse og osv..... Da begynner det å bli en del....... Ellers er det en ganske grei jobb egentlig, men godkjenne det her i Norge? Klarer du det må du fortelle meg hvordan du greide det. girkassen kommer greit ut med motoren i en del, så det er ikke mye mer arbeid å skifte girkasse i samme slengen. 1,5 kassen tåler ikke allverdens krefter heller, så det er i så fall like greit å skifte. men klarer du å få dette godkjent må du dele det med oss andre!!! man sliter med å få godkjent gti16v i einser i bergen... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EspenB Skrevet Februar 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2004 Originally posted by Z10an girkassen kommer greit ut med motoren i en del, så det er ikke mye mer arbeid å skifte girkasse i samme slengen. 1,5 kassen tåler ikke allverdens krefter heller, så det er i så fall like greit å skifte. men klarer du å få dette godkjent må du dele det med oss andre!!! man sliter med å få godkjent gti16v i einser i bergen... Eh... nå tenkte jeg mest på å installere G60 kassen i bilen jeg da. Det er en del ombygginger som må gjøres for å få inn en 02A kasse i en Mk1. En må bestemme seg for om en vil ha wirecluch, hydr.cluch, nye girkassefester, drivakslinger som passer osv. Siter - 03 Audi S3 - 89 VW Golf GT Syncro [x] 99 Audi S3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Z10an Skrevet Februar 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2004 Originally posted by EspenB En må bestemme seg for om en vil ha wirecluch, hydr.cluch, nye girkassefester, drivakslinger som passer osv. er jo ikke rasende slitsomt å bygge om til hydraulisk clutch da.... fester sveises til på en drøy time... men drivakslingene tenkte eg ikke på... de er vel en tanke lenger ja... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EspenB Skrevet Februar 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2004 Originally posted by Z10an er jo ikke rasende slitsomt å bygge om til hydraulisk clutch da.... fester sveises til på en drøy time... men drivakslingene tenkte eg ikke på... de er vel en tanke lenger ja... Det har vel litt med hva du klarer å fikse selv osv...... Det enkleste er kanskje å hive i en 16v kasse, ikke vet jeg Siter - 03 Audi S3 - 89 VW Golf GT Syncro [x] 99 Audi S3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G60Turbo Skrevet Februar 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2004 Originally posted by EspenB Det har vel litt med hva du klarer å fikse selv osv...... Det enkleste er kanskje å hive i en 16v kasse, ikke vet jeg Er jo bare å bytte drivakselleddene til hva man måtte ønske. Alle ledd går om hverandre, men de er forskjellige i diameter/styrke. Alle ledd passer i spindel og på aksel. På girkasse er det 2 typer, 90 og 100 mm Setter man G60 02A kasse på mk1 er det bare å bytte indre ledd til 100mm (ledd fra G60,16 osv) og bytte ytre ledd om man vil det og, sette ett G60 ledd der og om man vil... Ser ut til å bli mange einsere med stre motorer nå gitt.... Blir 2 fra oslo som skal bikke 300hk-merket.... ;) Siter 83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport 83 80 Turbo Quattro 86 80 Quattro GTE "There is no replacement for turbocharged displacement" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik_H Skrevet Februar 16, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2004 men klarer du å få dette godkjent må du dele det med oss andre!!! man sliter med å få godkjent gti16v i einser i bergen... Har ikke penger til å begynne på dette prosjektet enda, men det høres jo heftig ut! Skal få det til en eller annen gang.. Men må man skaffe papirer eller må man få det godkjent?? Siter - '82 Golf - Store planer! Liten lommebok.. Solgt- '92 BMW 318is. Solgt- '06 VW Golf GT 1,4 TSI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Z10an Skrevet Februar 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2004 kan jo kjøre med det uten papirer og godkjenning, men vil slite internasjonalt dersom noen finner det ut... (f.eks. ved en kollisjon) skal du ha det godkjent må du få papirer fra møller på hva som må gjøres med bilen for at de skal gå god for at dette er bra nok. man får(eller fikk) på gti16v, men tror ikke det er så lett med g60... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik_H Skrevet Februar 27, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2004 Er det noen her som har G60 i einser'n sin her, eller kjenner noen som har det?? Siter - '82 Golf - Store planer! Liten lommebok.. Solgt- '92 BMW 318is. Solgt- '06 VW Golf GT 1,4 TSI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kid-A Skrevet Februar 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2004 Frode Gimnes hadde det ;) Siter Prosjekt: BAD'ROC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G60Turbo Skrevet Februar 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2004 Skal gå å få godkjent G60 i einser, til og med turbokonvertert.. Er visstnok papirer på det å få tak i. Hvis ikke er det jo muligheter å ta en tysklandstur og få det Tuv-godkjent. (koster ca 10.000, men er verdt det) Har G60 i einsern min nå, dog uten noen form for overladning...(foreløpig ;)) Siter 83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport 83 80 Turbo Quattro 86 80 Quattro GTE "There is no replacement for turbocharged displacement" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.