Gå til innhold

mk1 g60??

Ranger emnet


Henrik_H

Anbefalte innlegg

Heisann

 

Så en på forumet her som hadde en g60 motor til salgs (13k). Jeg har helt standard 1500, 75 hk i min, hadde jo vært rått med g60 i einsern!!! :D :D

hvor mye jobb er det å bytte til g60-motor? Vet det kommer til å koste MYE og at det kommer til å ta laaang tid, men hva må gjøres og hva må byttes av deler? og vil det blir vanskelig å få den godkjent??

 

Takk ;)

- '82 Golf - Store planer! Liten lommebok.. Solgt
- '92 BMW 318is. Solgt
- '06 VW Golf GT 1,4 TSI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Henrik_H

Heisann

 

Så en på forumet her som hadde en g60 motor til salgs (13k). Jeg har helt standard 1500, 75 hk i min, hadde jo vært rått med g60 i einsern!!! :D :D

hvor mye jobb er det å bytte til g60-motor? Vet det kommer til å koste MYE og at det kommer til å ta laaang tid, men hva må gjøres og hva må byttes av deler? og vil det blir vanskelig å få den godkjent??

 

Takk ;)

 

Du kan egentlig selv velge hvor mye jobb det blir. Det kommer litt ann på om du skal bytte girkasse og osv.....

Da begynner det å bli en del.......

Ellers er det en ganske grei jobb egentlig, men godkjenne det her i Norge? Klarer du det må du fortelle meg hvordan du greide det.

- 03 Audi S3

- 89 VW Golf GT Syncro

[x] 99 Audi S3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by EspenB

 

Du kan egentlig selv velge hvor mye jobb det blir. Det kommer litt ann på om du skal bytte girkasse og osv.....

Da begynner det å bli en del.......

Ellers er det en ganske grei jobb egentlig, men godkjenne det her i Norge? Klarer du det må du fortelle meg hvordan du greide det.

 

girkassen kommer greit ut med motoren i en del, så det er ikke mye mer arbeid å skifte girkasse i samme slengen. 1,5 kassen tåler ikke allverdens krefter heller, så det er i så fall like greit å skifte. men klarer du å få dette godkjent må du dele det med oss andre!!! man sliter med å få godkjent gti16v i einser i bergen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Z10an

 

girkassen kommer greit ut med motoren i en del, så det er ikke mye mer arbeid å skifte girkasse i samme slengen. 1,5 kassen tåler ikke allverdens krefter heller, så det er i så fall like greit å skifte. men klarer du å få dette godkjent må du dele det med oss andre!!! man sliter med å få godkjent gti16v i einser i bergen...

 

Eh... nå tenkte jeg mest på å installere G60 kassen i bilen jeg da. Det er en del ombygginger som må gjøres for å få inn en 02A kasse i en Mk1. En må bestemme seg for om en vil ha wirecluch, hydr.cluch, nye girkassefester, drivakslinger som passer osv.

- 03 Audi S3

- 89 VW Golf GT Syncro

[x] 99 Audi S3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by EspenB

 

En må bestemme seg for om en vil ha wirecluch, hydr.cluch, nye girkassefester, drivakslinger som passer osv.

 

er jo ikke rasende slitsomt å bygge om til hydraulisk clutch da.... fester sveises til på en drøy time... men drivakslingene tenkte eg ikke på... de er vel en tanke lenger ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Z10an

 

er jo ikke rasende slitsomt å bygge om til hydraulisk clutch da.... fester sveises til på en drøy time... men drivakslingene tenkte eg ikke på... de er vel en tanke lenger ja...

 

Det har vel litt med hva du klarer å fikse selv osv......

Det enkleste er kanskje å hive i en 16v kasse, ikke vet jeg

- 03 Audi S3

- 89 VW Golf GT Syncro

[x] 99 Audi S3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by EspenB

 

Det har vel litt med hva du klarer å fikse selv osv......

Det enkleste er kanskje å hive i en 16v kasse, ikke vet jeg

 

Er jo bare å bytte drivakselleddene til hva man måtte ønske.

Alle ledd går om hverandre, men de er forskjellige i diameter/styrke. Alle ledd passer i spindel og på aksel. På girkasse er det 2 typer, 90 og 100 mm

Setter man G60 02A kasse på mk1 er det bare å bytte indre ledd til 100mm (ledd fra G60,16 osv) og bytte ytre ledd om man vil det og, sette ett G60 ledd der og om man vil...

 

Ser ut til å bli mange einsere med stre motorer nå gitt....

Blir 2 fra oslo som skal bikke 300hk-merket.... ;)

83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport

83 80 Turbo Quattro

86 80 Quattro GTE

 

"There is no replacement for turbocharged displacement"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men klarer du å få dette godkjent må du dele det med oss andre!!! man sliter med å få godkjent gti16v i einser i bergen...

 

Har ikke penger til å begynne på dette prosjektet enda, men det høres jo heftig ut! Skal få det til en eller annen gang..

Men må man skaffe papirer eller må man få det godkjent??

- '82 Golf - Store planer! Liten lommebok.. Solgt
- '92 BMW 318is. Solgt
- '06 VW Golf GT 1,4 TSI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan jo kjøre med det uten papirer og godkjenning, men vil slite internasjonalt dersom noen finner det ut... (f.eks. ved en kollisjon)

 

skal du ha det godkjent må du få papirer fra møller på hva som må gjøres med bilen for at de skal gå god for at dette er bra nok. man får(eller fikk) på gti16v, men tror ikke det er så lett med g60...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Skal gå å få godkjent G60 i einser, til og med turbokonvertert..

Er visstnok papirer på det å få tak i.

 

Hvis ikke er det jo muligheter å ta en tysklandstur og få det Tuv-godkjent. (koster ca 10.000, men er verdt det)

 

Har G60 i einsern min nå, dog uten noen form for overladning...(foreløpig ;))

83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport

83 80 Turbo Quattro

86 80 Quattro GTE

 

"There is no replacement for turbocharged displacement"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår