Gå til innhold

mk1 g60??

Ranger emnet

Henrik_H

Anbefalte innlegg

Men hvis jeg skal bytte girkasse og motor, hva må gjøres/byttes av andre ting?? Jeg bør vel bytte til skivebremser bak ihvertfall.. og sette inn et bur.. mer?

Passer motoren rett inn, eller må motorfestene moddes?

Det er tross alt min første bil og jeg har minimalt med erfaring.. kanskje et litt voldsomt prosjekt å starte på?? hehe.. vente noen år kanskje!

- '82 Golf - Store planer! Liten lommebok.. Solgt
- '92 BMW 318is. Solgt
- '06 VW Golf GT 1,4 TSI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Letteste er å sette i G60 motor og bruke mk1 gti 1.8 girkasse og clutch.

Motorfeste må sveises om.

Skivebremser bak er ett must hvis det skal godkjennes, men er noe oppskrytt....

Til vanlig bruk/banekjøring duger bra orginalbremser fra gti i lange baner, og enkelt å oppgradere til G60 280MM skiver foran.

Det er litt jobb å få den inn i en mk1, men langt fra umulig....

Er det første gang du skal bytte motor i en bil er det kjekt med hjelp fra en erfaren mekaniker.

83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport

83 80 Turbo Quattro

86 80 Quattro GTE

"There is no replacement for turbocharged displacement"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by G60Turbo

Letteste er å sette i G60 motor og bruke mk1 gti 1.8 girkasse og clutch.

Motorfeste må sveises om.

Skivebremser bak er ett must hvis det skal godkjennes, men er noe oppskrytt....

Til vanlig bruk/banekjøring duger bra orginalbremser fra gti i lange baner, og enkelt å oppgradere til G60 280MM skiver foran.

Det er litt jobb å få den inn i en mk1, men langt fra umulig....

Er det første gang du skal bytte motor i en bil er det kjekt med hjelp fra en erfaren mekaniker.

tidlige utgaver av g60 motoren har "hull" til golf 1 motorfeste ;)

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

både g-60 og 16v motor er d samme skrue fester til motorfester,har en kompis som har 16v motor i einsern sin å jeg skal ha d no....han har 93mod blokk...skulle tru at dei støpte alle blokkene like...er vell bare å flytte over fester skulle man tro,,er jo ikkje noe forskjell på blokkene både utvendig Å innvendi..er bare stempel som er forskjell.....(på blokka)...

golf/TIC

82 VW golf mk1 GTi (16v)

86 VW golf mk2 GTi16v

www.west-cruising.cjb.net

97 VW Rs Vento-x-

85 VW Jetta GTi-x-

87 DOGDE RAM 250LE Lang utgave.(HINNA)

Ålesund e byen å vw audi e merket:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by nitewlkr

tidlige utgaver av g60 motoren har "hull" til golf 1 motorfeste ;)

Har vært på alle jeg har sett iallefall.

Men uansett så må motorfestet sveises om, går en vannkanal bak festet på G60 blokka, så der duger ikke ett standard feste fra mk1, da renner alt vannet ut....

83 80 Turbo Quattro

86 80 Quattro GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by GOLF/TIC

både g-60 og 16v motor er d samme skrue fester til motorfester,har en kompis som har 16v motor i einsern sin å jeg skal ha d no....han har 93mod blokk...skulle tru at dei støpte alle blokkene like...er vell bare å flytte over fester skulle man tro,,er jo ikkje noe forskjell på blokkene både utvendig Å innvendi..er bare stempel som er forskjell.....(på blokka)...

golf/TIC

Er mange små forskjeller på 1.8 blokkene, så det er absolutt ikke samme blokkene. og mk1 og mk2 bruker ikke samme type motorfeste på reg reim sia. mk1 sitter det på siden, mk2 sitter det bak. 16v og noen G60 har i tillegg en støtdemper ved reg reima som motorfeste (nei, ikke strammeren til reima jeg mener!)

83 80 Turbo Quattro

86 80 Quattro GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider