Gå til innhold

Hjelp til viftereimskift, mot betaling.

Ranger emnet


wicky124

Anbefalte innlegg

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Sikkert ordna na men, er ikk nodvendig a losne dyndynamo pa MB motorn, er en skrue ved sia toppen som man justerer strammeren pa. hvis man ikke ser assen reima star sa bor man ha en annen MB eller tegning a kikke pa, reima gar en veldig kronglete vei, ikke sa vanskelig, men vanskelig a skj;nne hvor den skal ga.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TRUR det var 13, 13 pipe, forlenger og skralle, trur ikke du må ha av vifte"huset", men det mener jeg er solide klipps som lett taes med skrutrekker. er over ett år sia jeg var med på det på 230, siste merca jeg gjorde det på var 250D og der er det automatisk strammer så husker ikke helt sikkert, men skruen er litt spesiell og ligger på høyre side av toppen framme sett forfra.

 

Frels meg fra 86 250D som går på 4 syl, har vært nok oppui der....:rolleyes: :cool:

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Delta

 

Du har tydeligvis ikke vært nok oppi der for du har gått glipp av en sylinder. 86 250 diesel har 5 sylindre.

 

Den kan fortsatt gå på 4 da din tullebukk.... :D

 

Wickster:

 

Det er en grunn til at viftereima på bilen din er hoppet av. På motoren din sitter det noe som kalles for "vogge" (er ikke sikker på riktig betegnelse), det er en automatisk strammer for reima, den skal ta opp vibrasjoner osv. På den er det et løpehjul som bli skjevt når det er slitt, og det fører til at reima hopper av.

 

Å bytte viftereima på den bilen er ikke så vanskelig, man må bare vite hvordan man skal gjøre det hehehe

 

En ting... FØR du begynner å løsne på den strammern som er nevnt tidligere må du løsne hele vogga, hvis ikke ødelegger du hele mekanismen.

 

Asim....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

reima på denne modellen er enkel å skifte, først løsner du bolten nede på strammeren med en 17mm pipe, deretter slakker du reima ved å bruke en 13mm pipe som du setter på den avlange bolten som sitter i mellom motorblokka å servopumpa, monter ny reim, og gjør det i motsatt rekkefølge..

2001 Volvo V70 T5 TS-R

1994 Mercedes E-220 Cabriolet (Solgt)

1983 Bmw 325i (Solgt)

 

Ebola...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Delta

 

Du har tydeligvis ikke vært nok oppi der for du har gått glipp av en sylinder. 86 250 diesel har 5 sylindre.

 

Jeg beklager, så ikke at han skrev GÅR på fire

Tru meg, har vært nok oppi der, har hatt av toppen på samme bil 2 ganger, gikk bare på 2 syl etter første gangen, litt vel mye ventilsliping, hadde aldri brukt MIRA før så, vant med NEUMAN.

 

Men greit det, så hva du skreiv i denna farga .

 

reima på denne modellen er enkel å skifte, først løsner du bolten nede på strammeren med en 17mm pipe, deretter slakker du reima ved å bruke en 13mm pipe som du setter på den avlange bolten som sitter i mellom motorblokka å servopumpa, monter ny reim, og gjør det i motsatt rekkefølge..

 

Hadde glemt 17 mm`ern, sorry, men du fikk jo gjort det.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår