Gå til innhold

Vectra C felger på Vectra B?

Ranger emnet

Lotus_Omega

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg lurer litt på om det er noen her som kan fortelle meg om jeg kan sette et par originale Vectra C felger på min Vectra B. Jeg har en stv. 2000 mod. med boresirkel 5x110. Er litt usikker på innpresset. Navhull er vel på 65,1. De Vectra C felgene jeg tenker på er 17”. Her er et bilde av de jeg tenker på. http://www.google.no/imgres?imgurl=http://www.yiparts.com/2008/pic/modelpic/OPEL/VECTRACEstate/2008aug01-489277dd09b5a.jpg&imgrefurl=http://www.yiparts.com/de/Model/DL/3878/&usg=__2yjE6A58kE6zDyuw-l9PakN2AX0=&h=491&w=1024&sz=68&hl=no&start=179&tbnid=_dyT20Uekqe4vM:&tbnh=95&tbnw=195&prev=/images%3Fq%3Dvectra%2Bc%26um%3D1%26hl%3Dno%26sa%3DN%26biw%3D1419%26bih%3D672%26tbs%3Disch:1&um=1&itbs=1&iact=rc&dur=320&ei=i3FmTOLFMNKUOJOQuLgF&oei=InFmTLrLHMitOKy04bkF&esq=28&page=8&ndsp=28&ved=1t:429,r:5,s:179&tx=147&ty=37 (de på bilde er vel muligens 16”) Har ikke dataene på felgene, så jeg håper det er noen her som vet litt mer enn meg!

Mvh Asle

- 2005 Ford Mondeo 2,0 TDCI Sport

- 2000 Vectra B 2.0 DTI 16v

- 1993 Omega A 2.0i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg funnet litt data på de nye felgene. De har Et41. Da blir spørsmålet om noen vet om man kan sette 17” felger med innpress på 41, på en Vectra B stv. 2000 mod?

vil tro det skal gå.. er usikker på om det er 49 som er original inpress på vectra b.. men det sjekker du ved å se eventuelt på dine vinter felger.. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for tilbakemeldingen NIGHTCD!:)

Viste seg at det var ET49 som var originalt på Vectra B. Blir avvik på 8mm. 0,5mm for mye enn det som er lov. Tipper det går bra å kjøre med det avviket;)

Jeg kjøpte felgene, og nå er de på vei til meg. Gleder meg til å se hvordan de blir på bilen min!:D

- 2005 Ford Mondeo 2,0 TDCI Sport

- 2000 Vectra B 2.0 DTI 16v

- 1993 Omega A 2.0i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for tilbakemeldingen NIGHTCD!:)

Viste seg at det var ET49 som var originalt på Vectra B. Blir avvik på 8mm. 0,5mm for mye enn det som er lov. Tipper det går bra å kjøre med det avviket;)

Jeg kjøpte felgene, og nå er de på vei til meg. Gleder meg til å se hvordan de blir på bilen min!:D

vil tro det skal gå fint å bruke de.. så lenge de ikke stikker utenfor hjulbuene.. (du må da bredde bilen for å bli lovlig)

Lykke til..

PS: er det de felgene som står tilsalgs på finn du har kjøpt ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...