Fredrik Andreassen Skrevet August 14, 2010 Rapporter Share Skrevet August 14, 2010 Hei har nylig kjøpt meg en Opel Omega B 94' 2,0L Stv Aut, når motoren blir varm og vifta starter så bråker vifta noe helt sykt! første gang jeg hørte det trodde jeg naboen klippa plenen med sånn eletrisk plenklipper, (flymo eller hva de nå heter?)... uansett, noen som vet hva det kan være?!? er skikkelig flaut og irriterende f.eks å stå i kø med det bråket der framme i motorrommet. det er en skikkelig kraftig markant vifte-ule-durelyd, hvis noen greier å forstå sånn ca hva jeg mener:) setter veldig stor pris på tilbakemelding, hvis noen har tips! Mvh Fredrik Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daain83 Skrevet August 15, 2010 Rapporter Share Skrevet August 15, 2010 Sjekket at ikke viften tar borti noe ? Evt så kan det vel forekomme at lagerene i selve vifta ryker, regner med det er el-vifte ? Om det er slurevifte, altså reimdrevet e.l. så kan det være selve "slurekoblingen" som er gåen... (husker ikke det rette navnet på det for øyeblikket, derav " ")... Siter Mvh Dan - 76` Volvo 245 med femmer og hårføner - http://www.bilforumet.no/200-serien/219274-daain-s-76-245-a.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius83 Skrevet August 15, 2010 Rapporter Share Skrevet August 15, 2010 Det er EL-vifte på disse bilene. Så det er nok sikkert lageret der da.. Med mindre den ligger å ta anig noe? Siter Skoda Octavia Scout 2.0 tdi 2011mod Opel Omega MV6 3.0 V6 1996mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Andreassen Skrevet August 15, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 15, 2010 takk for svar! vifta tar ikke borti noen ting, den bråker bare noe helt hinsides!!! høres ut som ein hårføner på steroider!! lurer litt på om den er montert på feil vei, at den snurre feil vei... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet August 15, 2010 Rapporter Share Skrevet August 15, 2010 Hvis den høres ut som et småfly kan det være at vifta kicker inn på høyeste trinn. Jeg har aldri opplevd dette ved vanlig kjøring, men opplevde det når termobryteren til vifta var kaputt. Den sitter skrudd inn i radiatoren på venstre side. Antagelig en rund kontakt, sjekk på carparts.no for å se hvordan den ser ut. Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Andreassen Skrevet August 15, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 15, 2010 jeg får kjøre ut å kjøpe termokontakt i morgen å prøve, for det høres ut som den sviver på høygir og vel så det! trodde jo som sagt at det va naboen som var ute med plenklipperen første gang jeg hørte bråket, ble rimelig forbanna da jeg fant ut det var bilen min i stede! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg