arnearne Skrevet August 15, 2010 Rapporter Share Skrevet August 15, 2010 Morn! Ble idag endelig ferdig med å montere anlegget mitt i bilen og ble ganske fornøyd etter å ha stilt det ordentlig inn.. Men så skulle jeg kjøre en tur og da kom det en stor skuffelse da det begynte å "suse" sammen med turtallet på bilen, altså at det suste i en høyere tone/hertz da turtallet ble høyere. Gikk selvfølgelig an å overdøve dette, med det ble litt slitsomt i lengden. Anlegget jeg har skal være greit men spilleren er litt jalla og fulgte med bilen. Kan det være den? Evt. noe annet? På forhånd takk :) Siter Golf 1.8 sport '87 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terjeth Skrevet August 15, 2010 Rapporter Share Skrevet August 15, 2010 Mest sannsynlig er det pga. at signalkabelen ligger sammen med/for nære strømkabel, da får du såkalt dynamostøy. Legg strøm og signal på hver sin side av bilen så hjelper det:) Siter 1997 VW Golf Joker 1.6 1983 VW Golf 1.5 C x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI x 1987 VW Golf CL 1.6 x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arnearne Skrevet August 15, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 15, 2010 Det går ikke bare an å skjerme den? Siter Golf 1.8 sport '87 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet August 15, 2010 Rapporter Share Skrevet August 15, 2010 http://www.bilradiospes.no/a/?aid=a036 Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arnearne Skrevet August 16, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 16, 2010 Takker todleif! Siter Golf 1.8 sport '87 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arnearne Skrevet September 1, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 1, 2010 Har prøvd "det meste" nå, det å jorde signal kablene og spilleren hjalp litt men lyden er fortsatt markant. Kan det være selve spilleren det er noe galt med? Siter Golf 1.8 sport '87 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einart Skrevet September 1, 2010 Rapporter Share Skrevet September 1, 2010 http://www.bilradiospes.no/a/?aid=a036 "Ved montering av forsterker er det en gylden regel å legge en ekstra kabel mellom radioens chassis og jordingspunktet til forsterkeren." Dette vil sei feks den ekstra ledningen som pleier å vær i midten av signalkabel da? som jordes fra chassi på spiller til jordingspukt til forsterkerene? det må eg prøve, bare for å gjøre det,, Siter 79 Opel Kadett C 79mod 2.2 79 Oldsmobile delta 88 01 Omega b2 bruksbil 77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt* 79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arnearne Skrevet September 7, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 7, 2010 Prøvde i går med en annen spiller for å se om det var selve spilleren som var problemet. Det var det altså ikke, noen som har tips nå? Jorde dynamo kraftigere? Siter Golf 1.8 sport '87 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SilvrBlue Skrevet September 7, 2010 Rapporter Share Skrevet September 7, 2010 Jeg svidde av utgangene bak på min spiller en gang, og da var det en pipelyd som fulgte turtallet. Prøv en annen spiller.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arnearne Skrevet September 8, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 8, 2010 Hvis du leser posten over har jeg dessverre allerede prøvd det. Hjalp fint lite, det eneste som har hjulpet har vært å jorde signal kablene og spilleren. Blir gal snart, vurderer nesten støyfilter.. Siter Golf 1.8 sport '87 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet September 8, 2010 Rapporter Share Skrevet September 8, 2010 Ta spilleren litt ut og legg ein signalkabel ut ifra spiller og til forsterkeren. Denne kan godt legges ut gjennom ei dør og inn via bagasjerommet. Du har vel skikkelige kabler til spilleren? (originale holder ikkje) Forsterker har vel skikkelige kabler og bra jording? Du seier at du har prøvd det meste, men det hjelper jo ikkje oss med å gi tips, når du ikkje skriver kva du har prøvd!! Og hugs at ved all bilstereokobling skal anlegget være strømløst. Det enkleste er å ta vekk jordingskabelen på batteriet Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
peder92 Skrevet September 8, 2010 Rapporter Share Skrevet September 8, 2010 Har samme problem, men det kan ikke være spilleren, siden den kjøpte jeg ny for noen uker siden, Kan det være jordinga? siden det holder vel ikke å feste den i en skrue til baksetene? Signal kabel og strømkabel er på hver sin side, så det kan ikke være det. Vil gjerne finne ut hva det kan være. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arnearne Skrevet September 8, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 8, 2010 Har prøvd å legge signalkabel på utsiden av bilen. Men la også merke til at den "rumler" da spilleren leser cder / bytter sang. Siter Golf 1.8 sport '87 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet September 8, 2010 Rapporter Share Skrevet September 8, 2010 Har samme problem, men det kan ikke være spilleren, siden den kjøpte jeg ny for noen uker siden, Kan det være jordinga? siden det holder vel ikke å feste den i en skrue til baksetene? Signal kabel og strømkabel er på hver sin side, så det kan ikke være det. Vil gjerne finne ut hva det kan være. Kan selfølgeligt ikkje være spilleren da alle veit at den må være iallefall 2 måneder før dei kan ryke. Sia strøm og signalkabel er på kvar sin side, so kan det selfølgeligt ikkje være det! Sånn må du ikkje tenke! Sjekk alt. Anlegget skal være strømløst ved all kobling. Jordinga skal være skikkeligt ved første opkobling. ellers kan både spiller og forsterker gå til helvete og du bruker masse tid på feilsøking. Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arnearne Skrevet September 9, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 9, 2010 Undersøkt enda litt til i dag. Fant ut at dynamostøyen også er i dørhøytalerene, nesten helt uhørlig men la merke til at den var der. Og dørhøytalerene er ikke koblet til forsterkeren og går ikke i nærheten av noen strømførende kabler. Siter Golf 1.8 sport '87 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg