Gå til innhold

Omega MV6 Turbo

Ranger emnet


Marius83

Anbefalte innlegg

Hei.

Sitter å leker med tanken med å bygge om min mv6 med turbo. Har prøvd å lete på nette om noen har gjort det før, men fant ikke noe spesiellt. Noen her inne som vet om noen som har gjort dette før? Noen som vil komme med innspill om hvordan jeg kan gå fram, om det i det heletatt går ann å konvertere en 3.0 v6 med turbo?

Skoda Octavia Scout 2.0 tdi 2011mod

Opel Omega MV6 3.0 V6 1996mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er jo dyrt bygge turbo uanset om en skal gjøre det skikkelig.

Er det gamle bilen min du skal bygge i så må du å først bygge den om til v6. Bytte travers bla.

Så da ville jeg mye heller satt i en c20let motor.

Skal du bygge turbo skikkelig på en v6 blir det mye mye dyrere enn hva du betaler kun for en let motor.

Må jo ha 2 turboer, grenrør, senke komp, bytte alle 6 stempler, datasprut osv.

Så seriøst bygd havner det ihvertfall på min 50 000kr.

"Having a 9 second vag is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end you're still gay"

*Omega B1 TD. *Rekord C *Vectra turbo. *Omega B2 stv.

Håvard. TLF: 41408822

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd å skru av manifoilene på bilen mens motoren står fast? Er noe trangt nedi der ja....

Har lest om endel sånne prosjekter i sverige og England,men der har de gått for kompressor istedenfor. Begge løsningene jeg har sett/lest om, har satt kompressor på høyre side av motoren, og de har brukt 2.0 LET stempler for å få kompen ned.

Da må man over på data sprut, og da har de fått mellom 300-340 hk ut av 3.0.

Regn med 40-45.000,- +++ bare for deler....

På ALKOHOL (E85)

 

Omega 2,0-2,5V6 98mod. Drifting along slippery roads!!!

Omega 2.0 94mod. Prosjekt :) Snart spiker !! Spiker nå, hvil i fred :)

Astra F2 95 mod. 1,6 16V Bruksbil Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært så nice om noen hadde giddet å bygd turbo på en V6!

 

Problemet er plassen, hvis man ikke monterer de ved siden av girkassa. Men dan trenger man plass til å strekke rør, og det blir jaggu trangt det og. Må nesten ut med motoren bare for å bytte bankeføler :)

- Opel Omega B 2,5l V6 Stv 1996

- Toyota CelicaSupra MA61 1986

- Toyota Celica GT RA40 1978

- Toyota Cressida RX60 1982

- Toyota Carina TA60 1982

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det virkelig ikke plass til å sette en turbo forran motoren? plenty plass til å sette radiatoren lenger fram såe...

da kan du dra down pipe`n ned forran motoren og dra slanger og skit lett. at det er høykomp er ikke noe problem om man klarer og kontrollere sylinder trykket og tenningsbanken. aldri opplevd en bensinmotor med for høy komp før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han er bare en tulling bambo han har ikke vel ikke sett den gamle grå din untatt hær på nettet

Du som har den gamle min? Den på avataren?

Hadde fått en pm av han der teksten er mv6 omega.

Å han lurer på en del ang bilen.

MEn den var aldri og er heller ikke noen mv6 men en simpel GL med x20xev..

"Having a 9 second vag is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end you're still gay"

*Omega B1 TD. *Rekord C *Vectra turbo. *Omega B2 stv.

Håvard. TLF: 41408822

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du som har den gamle min? Den på avataren?

Hadde fått en pm av han der teksten er mv6 omega.

Å han lurer på en del ang bilen.

MEn den var aldri og er heller ikke noen mv6 men en simpel GL med x20xev..

 

Hehe. Du jeg har rota med reg nummeret jeg. sorry.

Skoda Octavia Scout 2.0 tdi 2011mod

Opel Omega MV6 3.0 V6 1996mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår