eirikvw Skrevet Februar 15, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2004 Har lest litt i dag selv. Har ikke halvgiver, eller tic styrings modulen som hører til, men gammel stift galskap. Coil en får som sagt inn strøm på 15+, men mangler den andre. Vurderer å prøve med en direktekopling mellom fordeler og coil for og se om den da vil styres på, ellers kan det vel hende at stiften og greier i fordeleren er slitt, men da burde jeg vel fått forvarsel? her var det bare plutselig dødt en morgen. Jeg sliter ikke med fukt i gasser, men ingen gnist, så jeg har mine tvil på om hårføner i gasser trikset er så mye til hjelp. Skal plukke alt med tenning i biter i dag og og se om jeg overså fukt i går. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikvw Skrevet Februar 15, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2004 Jeg har nå vert ute og oppdaget til min forskrekking at det var kun kondensator som var tilknyttet noe, denne går til 1- Så er den andre tilkoplingen bar. Ut i fra Haynes boka så virker det som om denne og skal på 1-, men dette virker ikke logisk da det ser ut som om disse skal lage en form for serie. Er jeg helt på jorde. Ser ut som om alt her er stift, og jeg har ikke den nye TIC modulen som en del av golfene ble levert med, ergo er dette uten noen form for styring. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skillz2k Skrevet Februar 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2004 Har du prøvd jordingen på bilen? Min bil nektet å startet og ta imot lading, Når jeg skrudde av jordings punket på girkassen så knakk det. Lagde meg et nytt jodings punkt og siden har bilen virket Siter I like big butz and I can not lie! Low and slow, Plowing snow Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Februar 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2004 Originally posted by eirikvw Jeg har nå vert ute og oppdaget til min forskrekking at det var kun kondensator som var tilknyttet noe, denne går til 1- Så er den andre tilkoplingen bar. Ut i fra Haynes boka så virker det som om denne og skal på 1-, men dette virker ikke logisk da det ser ut som om disse skal lage en form for serie. Er jeg helt på jorde. Ser ut som om alt her er stift, og jeg har ikke den nye TIC modulen som en del av golfene ble levert med, ergo er dette uten noen form for styring. Stift og kondensator er parallelt koblet og i serie med coilen, stifta er coilens "jording", den jorder coilen for å lade opp denne, når kretsen brutt (Stifta åpner) blir det indusert strøm i høyspentkretsen.Kondensatorens oppgave er å hindre gnistdanning over stifta. Har ikke mulighet for å lage en tegning da jeg ikke finner frontpage. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikvw Skrevet Februar 15, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2004 Nå har jeg vært ute og målt meg frem til det du sa ja..... når stiften er i fra går ingn strøm fra den ledige terminalen til kondensator. Kondensatoren er som sagt allerede koplet til 1- kontakten, sammen med en annen ledning som sansynligvis er turteller. Skal jeg da legge opp en ledning fra 1- til den ledige stiften, slik at begge kontaktene på fordeleren min får 1-? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Februar 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2004 Originally posted by eirikvw Nå har jeg vært ute og målt meg frem til det du sa ja..... når stiften er i fra går ingn strøm fra den ledige terminalen til kondensator. Kondensatoren er som sagt allerede koplet til 1- kontakten, sammen med en annen ledning som sansynligvis er turteller. Skal jeg da legge opp en ledning fra 1- til den ledige stiften, slik at begge kontaktene på fordeleren min får 1-? Du veit hva stifta er, er litt usikker på hva du mener med den ledige terminalen. Har det vært noen å fucka i fordeleren din eller, eller så skal det ikke mangle en ledning der. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikvw Skrevet Februar 15, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2004 Ingen har vært og fucka fordeleren min, som jeg vet. Når jeg tar og måler mellom kondensatortilkoplingen og den tilkoplingen jeg snakker om, brytes dette hvis jeg flytter stiften slik at denne ikke har kontakt lenger. Ergo er dette en slags sløyfe. Kondensatortilkoplingen er allerede koplet opp til 1-. Dersom du har msn eller noe annet kunne jeg sendt bilder ettersom jeg ikke har mulighet til å legge ut på nettet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Februar 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2004 Originally posted by eirikvw Ingen har vært og fucka fordeleren min, som jeg vet. Når jeg tar og måler mellom kondensatortilkoplingen og den tilkoplingen jeg snakker om, brytes dette hvis jeg flytter stiften slik at denne ikke har kontakt lenger. Ergo er dette en slags sløyfe. Kondensatortilkoplingen er allerede koplet opp til 1-. Dersom du har msn eller noe annet kunne jeg sendt bilder ettersom jeg ikke har mulighet til å legge ut på nettet. Har sendt msn på PM nå. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Februar 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2004 Veit ikke om du har prøvd å nå meg enda men, Si ifra hvis du får problemer med å nå meg da. einar_gobil@hotmail.com Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg