Gå til innhold

Sunny GTI-R til salgs.

TurboKnut

Anbefalte innlegg

• 3 weeks later...

Pulsar ZVR???

Har ikke hørt om ZVR.

Sunny og Pulsar er samme bilene med forskjellige "Badger" (merker) til de forskjellige markedene. Noen Sunnyer og Cherryer er "badged om" til Pulsar.

Om du har hørt om Ola Heggseth som styrer med veteranbilforsikringer for LMK hos if - så kjører han en Pulsar Grand Prix. Dvs en Cherry GTT uten turbo - men med alt det andre stæsjet som en GTT har.

Gjorde et søk på Google for å finne noe om Pulsar ZVR, det eneste som kom opp hos meg var en dobbelseng !!! - kanskje noe for hardkjøring og drifting på soverommet?????

. . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hawkon

litt off topic men, turboknut? har du noe info om pulsar zvr? er jo heftige motorer i de kjerrene :rolleyes:

vet du om det går noen i norge?

evt med SR16VE (N1) blokkene...

og pulsar/sunny, er det samme greia? ligner jo mye..

Du tenker på denne bilen her:

http://www.nissan.co.jp/COMPASS/LUCINO_NEW/VZ-R/index.html

Pulsar VZ-R.

Motoren er en bombe. 1,6 liter NA og 200 HK @ 7800r/m(!). Motoren er sterkere per liter slagvolum enn en Honda S2000 og sikkert like turtallsvillig. Det er bare så grenseløst synd at denne motoren ikke er å finne her i Europa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by trondhla

Du tenker på denne bilen her:

http://www.nissan.co.jp/COMPASS/LUCINO_NEW/VZ-R/index.html

Pulsar VZ-R.

Motoren er en bombe. 1,6 liter NA og 200 HK @ 7800r/m(!). Motoren er sterkere per liter slagvolum enn en Honda S2000 og sikkert like turtallsvillig. Det er bare så grenseløst synd at denne motoren ikke er å finne her i Europa

Jepp, men det der er N1 versjonen, mindre enn 500 eksemplar ble lagd i verden...

Som jeg posta i primera forumet, så er dette en NEO VVL motor. Kommer i 1.6 liter (N1 versjon med 200 hester og 'vanlig' med 175 hester. Eneste forskjell er vel kompresjonen), 2.0 liter (primera p12) og 2.0 liter turbo (xtrail) på 270 hester eller noe.. 2.0 literen uten turbo er jeg usikker på, men mener det er noe så vidt over 200.

anyways, har sendt mail til japparts.com.au som videreselger disse (har ikke noen på lager nå), men regna ut at en SR16VL (ikke N1, men den 'vanlige' på 175 hester) kommer på ca. 30 000,- norske inkludert pakking, frakt og mva. Tollsatser vet jeg ikke på motor/motordeler.

Turboknut: You've been missing out! :eek:

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hawkon

Jepp, men det der er N1 versjonen, mindre enn 500 eksemplar ble lagd i verden...

Som jeg posta i primera forumet, så er dette en NEO VVL motor. Kommer i 1.6 liter (N1 versjon med 200 hester og 'vanlig' med 175 hester. Eneste forskjell er vel kompresjonen), 2.0 liter (primera p12) og 2.0 liter turbo (xtrail) på 270 hester eller noe.. 2.0 literen uten turbo er jeg usikker på, men mener det er noe så vidt over 200.

anyways, har sendt mail til japparts.com.au som videreselger disse (har ikke noen på lager nå), men regna ut at en SR16VL (ikke N1, men den 'vanlige' på 175 hester) kommer på ca. 30 000,- norske inkludert pakking, frakt og mva. Tollsatser vet jeg ikke på motor/motordeler.

Turboknut: You've been missing out! :eek:

Her er en link til en "sint" Primera:

http://www.autoexpress.co.uk/driven/driven_story.php?id=15725

Hva i huleste er det Nissan tenker på når de ikke tar denne bilen til Europa? Klikk bare på bildet på side 2 av motoren:op

(Skulle link'en ikke fungere, gå til http://www.evo.co.uk og søk på Nissan Skyline, da vil det Primera 20V komme opp på trefflista).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syke biler... japsene ville vel ha dem for seg selv..

australia og amerika fikk begge pulsar vzr'er men, ikke vi :(

kan jo alltids importere... :) sikkert noen som vil være den første med en NEO VVL i norge? :)

og; hvilke andre biler kommer med en SR blokk på 1.6 liter? så vidt jeg vet, så er det jo GA blokka som regjerer på 1.6 liter.. aldri hørt om SR16, så denne greia må virkelig være spesiell...

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider