Gå til innhold

E46 Problemer med lys etter skifte av pærer! HJELP!b

Ranger emnet

Micra90

Anbefalte innlegg

Skulle skifte ut parklys pærene i bilen. (den ene var gåren, så skiftet begge.) Da Parklys pæren til venstre røk begynte blinklyset på venstre side å lyse svakt når lysbryteren stod i "parklys". Da eg skiftet parklys på høyre side skjedde akkurat det samme. Hva kan problemet være, prøvde å ringe BMW, men de ville bare ha bilen inn på verksted... :/ Parklysene fungerer fint, men blinklysene er jo som sagt på.

Så er det denne feilmelding skjermen inne i bilen. Den viser at pærene er gåen enda. Byttet også skiltlysene bak på bilen. Etter å ha byttet disse kom det opp feilmelding her også... :S

Det er ikke store problemer, og det går fint ann å bruke bilen slik det er, men ufattelig irriterende! Skal montere kurvelys og angeleyes snart, og da er det greit å kunne slukke hovedlysene uten at blinklysene kommer på :hammer

Takker på forhånd for hjelp! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I det siste har jeg sett flere e46 på veiene, der det gløder i det ene blinklyset foran. Pussige greier...

Det er ihvertfall viktig å bruke samme pærer som sto der før, altså samme wattstyrke. Og like pærer på begge sider. Skal man sette i led-pærer, må det motstander til.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I det siste har jeg sett flere e46 på veiene, der det gløder i det ene blinklyset foran. Pussige greier...

Tar jeg ikke helt feil skjer dette fordi parklyspæren på den aktuelle siden er defekt, blinklyset tennes med redusert spenning som erstatning.

Slik er det ivertfall på kamerat sin E39..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ganske riktig ut, for fjerner eg pæren som står i så lyser blinklyset for full fittings... men setter eg pæren i igjen lyser pæren svakere.

Syns det er sleipt av BMW å la være å fortelle dette når eg prata med de. Eneste eg fikk til svar var at lys modulen var gåen, "koster bare noen tusen" sa de :D

Så, der går eg ikke igjen.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider