chrissi540 Skrevet August 17, 2010 Rapporter Share Skrevet August 17, 2010 jeg har en volvo 240 gl 1992modell tror det er en b230f motor i den, og jeg har lyst å sette i turbo og intercooler, men jeg kan ikke så mye om dette enda. og lurer litt på hva jeg trenger og hvor mye det vil koste trenger jeg stempler? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet August 17, 2010 Rapporter Share Skrevet August 17, 2010 Søk gjerne i forumet etter svar på alle de spørsmålene du har om 200-serien.De er nok tatt opp før! ;) Bare sånt tips liksom. Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet August 17, 2010 Rapporter Share Skrevet August 17, 2010 Det lureste du gjør er å sjekke stickyen A-F øverst i 240-forumet, der står alt du trenger å vite og mye mere. Det er mange som bare slenger en turbo på sin A eller F motor, felles for dem er at de som oftest enten ender opp med A: sugemotor igjen, B: vraking av bil, C: FK eller FT motor, stortsett som følge av ett ras på den stakkars orginalmotoren. Tror og du slipper billigst unna med en FK-motor fra sverige med hjerner, med en chip eller to, og selvfølgelig enten innlodding av dysemotstander eller skifte av dyser og evt. ombygging av luftmassemåler. Det fine med FK/FT er at det er nesten plug&play, noen få endringer på motor og det passer rett i bil, eller noen bittesmå endringer på ledningsnett og motoren går rett i. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kermitt Skrevet August 17, 2010 Rapporter Share Skrevet August 17, 2010 Einar du tar så feil. sjekk VCCN i stede gutt ;) der får du mye mer ufyllende svar på akkurat det du spør om. F+T konvertering er vanlig sak, og de funker faktisk i mange tilfeller bedre enn FT/FK. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg