Gå til innhold

Lakkere dørstolper svarte - Noen tips?

Ranger emnet

Foxchase

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg tenkte å lakkere dørstolpene mellom sidevinduene på min bil svarte.:) Burde jeg røffe opp den eksisterende lakken?

Og hvilken type lakk burde jeg bruke for et blankt resultat? Og hvilken type isolasjon burde jeg bruke rundt området for å ikke få farge noen andre steder?

- 1998 Chrysler Stratus 2.0 LE Automatic

- 2001 Chevrolet Lumina 3.1 V6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... Takker. Men hvis det finnes noe bedre utstyr å bruke, vil det være mer aktuelt for meg. Er ikke så opptatt av pris på utstyr jeg må kjøpe inn. Bedre at det holder enn at det ser bra ut akkurat rett etter å bli ferdig :)

- 1998 Chrysler Stratus 2.0 LE Automatic

- 2001 Chevrolet Lumina 3.1 V6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo kjøpe lakksprøyte,men da må du ha en kompressor.

Har du ugjevnheter der du skal lakke må dette fikses før lakk.Må det sparkles trengs grunning over sparkel som igjen må slipes før lakk.

Du kan kjøpe svart matt sprayboks og legge en 2 komponent klarlakk oppå.Da vil resultatet bli det samme som med sprøyte hvis du klarer og spraye gjevnt med svart og få god nok dekk.En 2 komponent klarlakk på boks er ikke som en europris klarlakk...den er 1 komponent....Den holder noen dager før den stivner i boksen!

Til oppdekking kan du nesten bruke hva som helst,så lenge lakken ikke trekker gjennom dekkingen....

Du trenger:

-Svart matt sprayboks

-2 komponent klarlakk på sprayboks

-Evt sparkel(til bulker),eller 1 komponent sparkel som er vannbasert til små hakk.Sistnevnte kan slipes vått!

-Evt grunning til sparkel...kun 2 komponent du trenger det til

-Oppdekking

-Teip

-Grå ulleduk

-400/500 håndslipepapir,evt 1000/1500 vått

Lykke til

"Ingen ting er umulig,det er bare litt vanskeligere og få til"

Lenke til kommentar
Del på andre sider