Gå til innhold

Hjelp? dunkende lyd i Revers ? :S

Ranger emnet

Zebbe

Anbefalte innlegg

heii å hå!

går rett på sak her.. når jeg legger bilen i revers og rygger kommer det ett dunkende lyd fra venster side fram..(høres nesten ut som lyden fra en dårlig drivknute).. noe jeg trodde det var fra begynnelsen..

MEN lyden kommer BARE om jeg har bilen i revers.. holder jeg clutchen inne og ruller fram med bilen i revers, kommer lyden også..

så fort jeg drar giret ut eller legger den i 1.2.3.4.5 gir høres ingenting ? hva kan dette være, og hvordan får jeg bort lyden? 2'er på Eu-kontroll?

girkassa føles helt fin ut og det er ikke noe problem og legge den i revers(eller noe annet gir)

En annen ting..langlysene mine.. når jeg drar i hendelen, lyser langlysa, og hendelen "klikker" som den skal.. MEN for att langlysa skal lyse konstant når jeg drar i hendelen, må jeg holde den inne selv.. ? hva kan være feil?

// Zebbe /(VW GOLF II)/

Endret av Zebbe

What About the good things Hitler did?..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting..langlysene mine.. når jeg drar i hendelen, lyser langlysa, og hendelen "klikker" som den skal.. MEN for att langlysa skal lyse konstant når jeg drar i hendelen, må jeg holde den inne selv.. ? hva kan være feil?

// Zebbe /(VW GOLF II)/

det er en bryter på venstre side av speedometereet med et bilde av en lyspære, hvist du trykker den inn så kan du dra spaken bak og den "klikker"

http://rustent.norwegianforum.net/

1984 golf 2 1,6 cl- ratlook

1985 golf 2 1,6 gl-spiker

mercedes w123 1982- oldschool

toyota corolla- herjebil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er en bryter på venstre side av speedometereet med et bilde av en lyspære, hvist du trykker den inn så kan du dra spaken bak og den "klikker"

joda.. har testet den i alle stillinger.. ;) men får fortsatt ikke langlysene til og holde seg.. spaken klikker.. kan det være feil med spaken alikevell?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om "klunkingen" kommer kun når du rygger. og følger farten. så er reversdrevet ditt defekt :)

og nei. du får ikke feil på dette på EU-kontroll

OK! :P men, da burde jo lyden komme bare når jeg rygger? eller? lyden kommer så fort jeg legger bilen i reversgir og bilen ruller? enten fram eller bak.. trenger ikke kjøre for att lyden skal komme.. =/

mye mekk å fixe drev lr? noe alvorlig som kommer til og rase girkassa etter hvert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er svært vanlig at spaken ryker, men også svært vanlig at lysbryteren ryker(den med lyspæra på :))

ok! :P lysbryteren er nettopp skiftet fra den gamle golfen min.. :P får vel prøve skifte spaken også da.. -.-"

Takk for svar! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK! :P men, da burde jo lyden komme bare når jeg rygger? eller? lyden kommer så fort jeg legger bilen i reversgir og bilen ruller? enten fram eller bak.. trenger ikke kjøre for att lyden skal komme.. =/

mye mekk å fixe drev lr? noe alvorlig som kommer til og rase girkassa etter hvert?

stemmer det. når du legger inn revers. så legger du jo inn drevet som er defekt. så hvilken vei det går er ett fett

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok! :P da er den lyden med reversen ikke mye og gjøre med altså.. =P x)

MEN langlysene.. har byttet lysbryteren, og hendelen("spaken") og samme problem.. jeg må holde spaken tilbake for att langlysene skal holde seg..

kan det være noe relè som er fjernet/gåent/må skiftes?(hvor sitter det isåfall? evt, ville det hjelpe og sette på ett relè? hvor isåfall? :S

//Zebbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lyden i reversen er bare kjedelig og høre på. og er ikke direkte farlig.

kommer ofte ved at noen har reversert fort. eller klart og kneppe den ned i revers mens bilen triller framover. vw presterte og underdimensjonere reversdrevet i 02O kassene sine desverre

kan potensielt ryke. men så koster ny kasse next to nothing. og tar 2 timer og bytte. så er ingen umiddelbar fare uansett

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eller klart og kneppe den ned i revers mens bilen triller framover.

kan nok være noe sånt som er årsaken.. han som hadde bilen før hadde tatt bort "sperreplaten"(den plastplaten som sperrer for reversen) så man slapp og presse girspaken ned for og legge den i revers.. -.-" 2000 svenske kronestykker for en ny kasse så blir nok og skaffe en når prosjektet er igang.. :)

men ang. lys.. golf 2 hadde vel ikke noe lysrelè orginalt? går det an og sette 1 relè foran hver av lysene evt? eller 1relè og seriekoble lysene? finner ikke ut av det med langlysene.. -.-

takk på forhånd// :) Zebbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider