Gå til innhold

Djupbassen vekk?

Ranger emnet

Mac

Anbefalte innlegg

Hei..

Har nå laga meg kasse til mine 2*10".

Trykka som faen tidlegere idag og slikt, djupbass til tusen, (har gjort det en stund nå)

Men så tenkte jeg å koble en ekstra forsterker til 6*9 mine og skrudde på den på siden av kassa og skrudde også på en fordeler til +..

Etter dette forsvant djupbassen som før fylte hele kupeen..

Merkelig syns jeg..

Dessuten blei det dårlig lyd av forsterkern til 6*9 så jeg skrudde den av igjen.. (var vel egentlig etter det, bassen forsvant)

Tror dere det er skruehula som forårsaker dette???

Kassa er forøvrig bassrefleks med to kammer til hver basser og blir dreve av en dynabel amp i en primera sedan...

-> Bmw 328i E46

X - VW Caddy 07 X - Hyundai H1

X - Nissan 200SX S13

X - Nissan Primera P10

X - Toyota Tercel ;p X - Toyota Corolla :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mac

Hei..

Har nå laga meg kasse til mine 2*10".

Trykka som faen tidlegere idag og slikt, djupbass til tusen, (har gjort det en stund nå)

Men så tenkte jeg å koble en ekstra forsterker til 6*9 mine og skrudde på den på siden av kassa og skrudde også på en fordeler til +..

Etter dette forsvant djupbassen som før fylte hele kupeen..

Merkelig syns jeg..

Dessuten blei det dårlig lyd av forsterkern til 6*9 så jeg skrudde den av igjen.. (var vel egentlig etter det, bassen forsvant)

Tror dere det er skruehula som forårsaker dette???

Kassa er forøvrig bassrefleks med to kammer til hver basser og blir dreve av en dynabel amp i en primera sedan...

Kan også være fasefeil, dvs at suben er ute av fase. prøv å snu fasen 180 grader. Dvs at du tar + ledningen som du har på + og setter den på - minus. Altså bytt om pluss og minus på subben og hør hvordan det blir.

Roy

Roy Andersen

TRU

Cerwin-vega!

VIBE

Lanzar

Pyle

www.soundpressure.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Larson

To ting som slår meg da, 2 forst. må dele på strømmen som 1 fråtset i tidligere og 6x9´ene dine spiller i samme rom som bassene..?

øø... 6*9`ene er ligger i hattehylla over kassa ja... og bassrefleksrøra går opp i mot hattehylla (den er av stål, så luft trykket "stopper" der).. Men sånn har det jo vært hele tida.. djupbassen gikk på en måte gjennom hele bilen og fram.

Og ja, forsterkere delte på + men med vært sitt jordingspunkt.

Men etter jeg tok vekk den andre forsterkeren, så forsvant altså djupbassen..

Det som er så merkelig er at jeg syns elementa slår som før. Så jeg trodde det kunne være de opne skruehula som forårsaka dette..

Btw: skal teste det med å bytte om på + og - ..

-> Bmw 328i E46

X - VW Caddy 07 X - Hyundai H1

X - Nissan 200SX S13

X - Nissan Primera P10

X - Toyota Tercel ;p X - Toyota Corolla :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider