Mac Skrevet Februar 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2004 Hei.. Har nå laga meg kasse til mine 2*10". Trykka som faen tidlegere idag og slikt, djupbass til tusen, (har gjort det en stund nå) Men så tenkte jeg å koble en ekstra forsterker til 6*9 mine og skrudde på den på siden av kassa og skrudde også på en fordeler til +.. Etter dette forsvant djupbassen som før fylte hele kupeen.. Merkelig syns jeg.. Dessuten blei det dårlig lyd av forsterkern til 6*9 så jeg skrudde den av igjen.. (var vel egentlig etter det, bassen forsvant) Tror dere det er skruehula som forårsaker dette??? Kassa er forøvrig bassrefleks med to kammer til hver basser og blir dreve av en dynabel amp i en primera sedan... Siter -> Bmw 328i E46 X - VW Caddy 07 X - Hyundai H1 X - Nissan 200SX S13 X - Nissan Primera P10 X - Toyota Tercel ;p X - Toyota Corolla :p Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larson Skrevet Februar 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2004 To ting som slår meg da, 2 forst. må dele på strømmen som 1 fråtset i tidligere og 6x9´ene dine spiller i samme rom som bassene..? Siter 89 Bmw E30 320i shadowline - solgt 92 Bmw E36 318i - solgt 87 Bmw E30 325i Hartge (ombygd) - støver ned i garasjen 92 Mazda 323 Gt-r - bruksbil Ris Rules Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roy Skrevet Februar 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2004 Originally posted by Mac Hei.. Har nå laga meg kasse til mine 2*10". Trykka som faen tidlegere idag og slikt, djupbass til tusen, (har gjort det en stund nå) Men så tenkte jeg å koble en ekstra forsterker til 6*9 mine og skrudde på den på siden av kassa og skrudde også på en fordeler til +.. Etter dette forsvant djupbassen som før fylte hele kupeen.. Merkelig syns jeg.. Dessuten blei det dårlig lyd av forsterkern til 6*9 så jeg skrudde den av igjen.. (var vel egentlig etter det, bassen forsvant) Tror dere det er skruehula som forårsaker dette??? Kassa er forøvrig bassrefleks med to kammer til hver basser og blir dreve av en dynabel amp i en primera sedan... Kan også være fasefeil, dvs at suben er ute av fase. prøv å snu fasen 180 grader. Dvs at du tar + ledningen som du har på + og setter den på - minus. Altså bytt om pluss og minus på subben og hør hvordan det blir. Roy Siter Roy Andersen TRU Cerwin-vega! VIBE Lanzar Pyle www.soundpressure.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mac Skrevet Februar 14, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2004 Originally posted by Larson To ting som slår meg da, 2 forst. må dele på strømmen som 1 fråtset i tidligere og 6x9´ene dine spiller i samme rom som bassene..? øø... 6*9`ene er ligger i hattehylla over kassa ja... og bassrefleksrøra går opp i mot hattehylla (den er av stål, så luft trykket "stopper" der).. Men sånn har det jo vært hele tida.. djupbassen gikk på en måte gjennom hele bilen og fram. Og ja, forsterkere delte på + men med vært sitt jordingspunkt. Men etter jeg tok vekk den andre forsterkeren, så forsvant altså djupbassen.. Det som er så merkelig er at jeg syns elementa slår som før. Så jeg trodde det kunne være de opne skruehula som forårsaka dette.. Btw: skal teste det med å bytte om på + og - .. Siter -> Bmw 328i E46 X - VW Caddy 07 X - Hyundai H1 X - Nissan 200SX S13 X - Nissan Primera P10 X - Toyota Tercel ;p X - Toyota Corolla :p Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mac Skrevet Februar 16, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2004 Det blei IKKE bedre ved å bytte om på fasene.. Begynner å lure på om elementa kan ha fått seg en støkk... Siter -> Bmw 328i E46 X - VW Caddy 07 X - Hyundai H1 X - Nissan 200SX S13 X - Nissan Primera P10 X - Toyota Tercel ;p X - Toyota Corolla :p Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tOFFY Skrevet Februar 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2004 Originally posted by Mac Det blei IKKE bedre ved å bytte om på fasene.. Begynner å lure på om elementa kan ha fått seg en støkk... Før du koblka til 6X9" satt dem på plass, eller hadde du bare hull der da? T.... Siter T.... http://privat.bluezone.no/steinsland/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mac Skrevet Februar 16, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2004 6*9ene har alltid vært der... Hadde de på cd-spillern før.. Siter -> Bmw 328i E46 X - VW Caddy 07 X - Hyundai H1 X - Nissan 200SX S13 X - Nissan Primera P10 X - Toyota Tercel ;p X - Toyota Corolla :p Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mac Skrevet Februar 16, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2004 Djupbassen forsvant etter jeg jalla med en ekstra forsterker til 6*9ene... Mulig at jeg har vrengt boss subbene litt... Siter -> Bmw 328i E46 X - VW Caddy 07 X - Hyundai H1 X - Nissan 200SX S13 X - Nissan Primera P10 X - Toyota Tercel ;p X - Toyota Corolla :p Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg