Gå til innhold

FM3 - Historisk racing - Søndag 20:00

Ranger emnet

RBrambo

Anbefalte innlegg

Føler at de gamle bilene i Forza blir brukt alt for lite. Virker som mange har de som rene showbiler/fotobiler.

Disse bilene fortjener også å bli brukt. Derfor setter jeg opp noen race på søndag med disse bilene.

PI: Inntil A600

Bilene jeg tenkte på er: Ferrari 250 TR/GTO, Jaguar E-type, Mercedes 300 SL, Mustang, AC Cobra, Corvette C1/C2, Aston Martin DB5, for å nevne noen... (biler produsert før 1970)

Vil ha et mest mulig "originalt" utseende på bilene, ikke Forza carbon tull, ikke noe fancy race dekor, et enkelt startnummer går bra,lov å bytte felger og sette på større og breiere dekk.

Bilene skal ha dekk med mønster, trimming er lov, men må være den originale motoren. Bur, vektreduksjon osv. er ikke noe krav men kan godt benyttes.

Kjører også på de mest klassiske banene:

Laguna Seca - 6 Runder

Nordschleife - 2 Runder

Silverstone - 6 Runder

Le Mans Mulsanne - 3 Runder

Sebring - 5 Runder

Road America - 5 Runder

Eksempel på bil som kan brukes:

4905506062_943d19aaa3_z.jpg

Endret av RBrambo

If everything seems under control you're just not going fast enough... - Mario Andretti

GT: Tifosi78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er kvelden over og racene unnagjort.

Takker for brukbart oppmøte med 6 biler, og det dyreste startfeltet vi har hatt så langt med Ferrari 250 GTO og TR, Shelby Daytona, Ford GT40 med flere...

Kommer til å gjenta dette, men ikke på noe faste tidspunkt. Kommer til å ta det litt innimellom for å få avveksling fra kjøring med biler av nyere dato.

Hadde egentlig trodd GT40'n skulle være mer overlegen, var stort sett at jeg selv gjorde feil som gjorde at jeg ikke klarte å henge helt med.

Kommer bilder etter hvert...

If everything seems under control you're just not going fast enough... - Mario Andretti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Kjører i gang med race igjen på søndag...

Silverstone - 6 Runder

Le Mans Mulsanne - 3 Runder

Laguna Seca - 6 Runder

Sebring - 5 Runder

Road America - 5 Runder

Nordschleife - 2 Runder

Samme baner som sist, bare litt annen rekkefølge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider