Gå til innhold

Forslag til tilkoblinger.

Ranger emnet

clone baby

Anbefalte innlegg

Hei, jeg skal kjøpe meg ett nytt anlegg, her er hva jeg skal kjøpe...

Alpine v12 forsterker 4x75 W rms

Alpine 6x9" Hattehøyttalere

Alpine 6,5" Dørhøyttalere

Rockford Fosgate 12"

Spørsmålet er da, kan jeg kjøre dette anlegget greit nokk? eller mangler jeg litt kraft i forsterkeren, jeg er ikke noe god på dette med anlegg i bil så jeg håper dere kan hjelpe meg :)

Og hvordan kan jeg koble opp høytalerene og forsterkeren? hva passer sammen med hva? ( f.eks. Rockford 12" på Alpine v12 forsterker 4x75 W rms, og Alpine 6x9" Hattehøyttalere + Alpine 6,5" Dørhøyttalere på Clarion cd-spiller 4x45w)

og jeg trenger nytt bilbatteri kan jeg tenke meg. Den jeg har nå er like liten som ett moped batteri ( jeg har nissan micra :rolleyes: ) hvilket batteri må jeg ha for og kunne klare det framtidlige anlegget?

Og trenger jeg kondensator? hvis, hvilken da?

Mvh meg.

CorsaA 1.8 16vT

CorsaA 1.3

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal dette bli bra, må du IKKE bruke spilleren til å drive høytalere.

Og kutt heller ut bakhøytalerene, for å kjøpe bedre frontsett (kanskje et Focal sett).

Da kan du bruke to kanaler foran, og brukoble de to andre på en sub.

Kondensator og batteri hjelper deg godt med å holde spenningen på plass. Et Maxxima900 batteri er veldig bra.

Stinger, Rockford og Lightning Audio lager gode kondensatorer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Bisarre

Jeg er en av flere her på forumet, som selger slikt.

Maxxima batteri kan skaffes for ca1700,-

1F kondensatorer går for ca 1000,- og oppover, avhengig av kvalitet.

oki, takker, men du? kunne du kansje ha svart i denne posten? jeg vurderer og kjøpe den forsterkeren men vet ikke om den er kraftig nokk, se her Link

CorsaA 1.8 16vT

CorsaA 1.3

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider