Gå til innhold

eksos lekkasje på rs4

Ranger emnet


v70 R

Anbefalte innlegg

Syns eg kan høre en antydning til eksos lekkasje fra rett under motoren,dette er når motoren er kald.Lyden forsvinner når den er varm.tenker da på fra turbo/manifold området,men kommer eg feks til og skifte pakninger på manifold/turbo uten og ta maskinen ut?.Kommer eg til downpipen for og teite den vist den er løs osv?....Eg hører det at maskinen må ut for og skifte turboer på denne her,men ka er det egentlig som er i veien for at du ikkje kan gjør det med maskinen i?.Var vel ikkje så smart av de og lage det sånn hehe:chairshot.Var vel for og få mest mulig biler inn på møller verksted tenker eg.

Men hvilken innvirkning har det på lambdaen,vist eg har en lekkasje før den?

-01 rs4 biturbo, dobbelt så morro og dobbelt så dyrt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns eg kan høre en antydning til eksos lekkasje fra rett under motoren,dette er når motoren er kald.Lyden forsvinner når den er varm.tenker da på fra turbo/manifold området,men kommer eg feks til og skifte pakninger på manifold/turbo uten og ta maskinen ut?.Kommer eg til downpipen for og teite den vist den er løs osv?....Eg hører det at maskinen må ut for og skifte turboer på denne her,men ka er det egentlig som er i veien for at du ikkje kan gjør det med maskinen i?.Var vel ikkje så smart av de og lage det sånn hehe:chairshot.Var vel for og få mest mulig biler inn på møller verksted tenker eg.

Men hvilken innvirkning har det på lambdaen,vist eg har en lekkasje før den?

 

Motoren må ut ja pga plass. Motoren må nesten (nesten vel å merke) ut kun for å bytte lambda-sensor så Audi har ikke helt den beste løsningen her for dem som liker å skru men de som liker å skru å har en S4/RS4 er eksperter på å ta ut og inn motoren. Om du har eksos lekkasje så ser du dette lett med at området rundt lekkasjen blir sotet. Om du har en lekkasje før lambda sensoren så har ikke dette så mye å si for ytelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Joda vet at det blir svart der det er lekkasje. men selfølgelig har det noe og sei om det er lekkasje før lambdaen,suger falsk luft her da og det blir kompensert med mer bensin pga lambdaen tror det er mer luft som går igjennom systemet.Det henger ganske bra i hop med at forbruket mitt er gått opp en del.men den vil vel og virke sløvere på lave turtall når vis den får for mye bensin.vet ikkje kor tid lambdaen slutter og være med å korrigere,men regner ikkje med den er med på høge turtall.Så da har det ikkje noe og sei for effekten som du sier:)

Motoren må ut ja pga plass. Motoren må nesten (nesten vel å merke) ut kun for å bytte lambda-sensor så Audi har ikke helt den beste løsningen her for dem som liker å skru men de som liker å skru å har en S4/RS4 er eksperter på å ta ut og inn motoren. Om du har eksos lekkasje så ser du dette lett med at området rundt lekkasjen blir sotet. Om du har en lekkasje før lambda sensoren så har ikke dette så mye å si for ytelsen.

-01 rs4 biturbo, dobbelt så morro og dobbelt så dyrt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår