Gå til innhold

Trenger hjelp med BMW 520i

Ranger emnet


Xission

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er en gutt på 17 som har blitt litt bekymret for BMW'en til ho mor. Det er en BMW 520i (muligens sports utgave/man kan iallefall bytte til sports kjøring etc) tror bilen er fra 1990/1991. (Automat)

 

Nå har det seg sånn at mamma var ute og kjørte og brått så ville ikke bilen akselerere, eller den ville ikke bevege på seg. Så min mor skrudde den av og på, dro girspaken hele veien ned og så opp for å sette den i drive. Men det hjalp ikke. Ho kom seg heldigvis hjem til sist det viser seg at bilen ikke vil bevege på seg fær den når et høyt turtall, jeg lurer på om den også kommer og går litt som den vil (altså bevegelse problemet).

 

Bilen har olje og automatolje i den tingen der det skal være.

 

Det ville vært kjempe fint om noen kunne tatt seg tid og svart hvis de har vært borte i samme problem eller har erfaring med denne bilen.

 

Mamma har nemlig nettop kjøpt denne bilen og hatt den ikke mye lenger enn en uke, den ble også kjøpt som gave til bursdagen min neste år.

 

Tusen takk for at du tok deg bryet;

 

Du kan nå meg på: 90734030 eller tobias_s_p@hotmail.com

 

Kunne vært fint om jeg kunne fått en melding hvis du sender inn et hjelpende svar på dette innlegget (sjekker sjeldent mail siden den er full av spam)

 

- Tobias Spydevold Pettersen -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som det er clutchen som er gåen på bilen, hadde det samme på gamlesaaben min, letteste er å levere den på verksted, så er den byttet på en dag ca. koster vel 5 000 vil jeg tippe ;)

 

Du fikk med deg at det var snakk om automatgir?

 

Sjekk fargen på automatolja, og lukt på den. Fargen skal være klar og fin, og det skal ikke lukte brent. Gjør det det, så kan det være girkassa har havarert.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Bilen har vært på verksted i rundt en uke, når de prøvdekjørte bilen merket de ingen ting. Når de kontaktet oss sa de at de også haade lest av bilen. Der så de at det var skjedd en feil tdiligere men ed vet ikke hva det er/var. Så de sa per dagsdato er bilen i orden. Jeg og mammaen min hentet bilen i går, og tro det eller ei så skjedde samme feilen igjen, bilen gikk jo f**n ikke framover i rundkjøringa så det endte opp med at vi lå i 30km/t resten av veien hjem. Denne gangen prøvde vi å skru av og på bilen, etter ca.100 meter så smalt det på en måte når bilen giret automatisk, og vips så var den i orden igjen.

 

Noen som har en minste anelse om hva som kan være feilen? Har nå fått noen tips om at vi bør prøve å skifte filteret til automatolja.

 

takk for svar og hjelp, hilsen Tobias aka Xission

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Bilen har vært på verksted i rundt en uke, når de prøvdekjørte bilen merket de ingen ting. Når de kontaktet oss sa de at de også haade lest av bilen. Der så de at det var skjedd en feil tdiligere men ed vet ikke hva det er/var. Så de sa per dagsdato er bilen i orden. Jeg og mammaen min hentet bilen i går, og tro det eller ei så skjedde samme feilen igjen, bilen gikk jo f**n ikke framover i rundkjøringa så det endte opp med at vi lå i 30km/t resten av veien hjem. Denne gangen prøvde vi å skru av og på bilen, etter ca.100 meter så smalt det på en måte når bilen giret automatisk, og vips så var den i orden igjen.

 

Noen som har en minste anelse om hva som kan være feilen? Har nå fått noen tips om at vi bør prøve å skifte filteret til automatolja.

 

takk for svar og hjelp, hilsen Tobias aka Xission

 

Har hatt lignende problem selv.

Aut. kassa havnet i nødmodus. om det er beregnet for at man skal kunne "komme" seg til verksted har jeg ingen anelse om!:P

men der måtte jeg skifte det elektriske som hadde med Aut. og gjøre.

Fungerer fint nå.

 

ellers så har slitasje mye og si på en aut. kasse. Som tidligere nevnt her, ang. olje og riktig sort.

Har vært bortig kasser som henger seg ved oppstart, og nekter og gå i gir før et par sekunder.

Husk jevn sjekk av riktig nivå og olje!

 

Kan enkelt tenkes som at du kvesser en spiker i en blyantkvesser!

89 Bmw E34 M50 /// Silverdustmetallic

Vw Passat Highline 1,9TDI

x 94 Bmw E34 525TDS

x 02 Audi A6 1,8T St.

x 89 Bmw E34 520i M20/B20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Det endte med at vi byttet hele aut.kassen(slik jeg forstod det).

Men vi fikk også svar på hva som var feil med den, husker desverre ikke det nå. Håper bare vi ikke ble lurt siden vi betalte 15000 for aut.kassa.

 

Men takk for svar og hjelp folkens, skal ta godt vare på BMW'en når jeg får ho og sjekke olja ofte:P

 

Ville det sett stygt ut med to hvite gt-striper? Bilen er køl svart:P:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår