Gå til innhold

CD- veksler og oljelekasje

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Hei, trenger cd-veksler til min Stratus 96 mod, er det noen som har noe slikt eller tips om hvor jeg kan få tak i?:confused:

Har olje lekkasje i pluggrørene, hvordan stopper jeg dette?

Og jeg har flere oljelekkasjer under bilen men kan ikke se hvor det kommer fra, er det noen spesiell sak som lekker olje på disse bilene eller?:chairshot

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 months later...

Hei...har igår opptaget at motoroljen går rett igjennom...dvs at når jeg fyller på olje så kommer det rendende ganske så mye ut på højre side under motoren...klarer ikke og se hva det er forde jeg ikke kommer under bilen...noen her som har noen ideer om hva som kan være årsaken til denne lekasjen?? Har også problemmer med og finne noen som idet heletatt vil røre bilen så hvis det er noen her som kan være bejelplige med og få fikset dette så kontakt meg....er for øyeblikket fotgjenger og likker ikke det noe særlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
  • 1 month later...
Kan være tettering mellom motor og gir

Nei, det er simringen i det nedre hjul på høyre side av motoren, den driver dynamon og servo pumpa -er ikke sikker hva den hjula heter, det skjedde akk det samme på et av stratusenen :(så jeg har vært under og tittet for å bestille riktig del. Det er en lignende tilfelle i en anne tråd og det var han som sa at det var en simring men viste ikke hvilken da dette ble skiftet av verksted -så jeg måtte finne ut hvilken som sagt.

Det som gjør "vanskelig" med å finne hvor det lekker er det deksel som sitter rundt det hjulet, dette deksel er vel den som dekker regreimen, og oljen renner veldig mye når den går over kanten til hjul åpningen da dette ellers den sitter veldig tett i skjøttene og lekker veldig lite der ifra, så jeg antar at når det dekselene kommer av så vil det renne en del av det som er samlet inn på innsiden av dekselen.

Verkstedet brukt 2 timer på jobben, og slik jeg ser er mest jobb å få reimer og hjulet med en drager så er resten bare rett frem egentlig.

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider