Gå til innhold

Kjøpe A4 1995 1.6 med høy km, eller ikke?

Ranger emnet

AndreLuddvik

Anbefalte innlegg

Heisann!

Lurer på å kjøpe en billig A4 1995 modell med høy km. stand.

Den er gått 285.000 nå, er dette alt for mye for en stakkars 1.6L, eller går den en del til før oljeforbruket blir uakseptabelt?

Vet ikke om denne bruker olje da, bare ute etter hva som er vanlig for audi's motorer å gjøre på en slik km.

Takker for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja...hele bilen begynner jo å bli gammel og små sliten så viktig å sjekke det meste egentlig, mye som ikke er så lett å sjekke heller for så vidt. Motorene bleier jo å gå da, men forstilling er jo en svakhet og elektronokk, men dette viste du kanskje alt?

men til motoren da, har selv en 1.8 som har rulle bitte litt mer og for å si det rett ut så er det ikke den jeg tviler på om vil starte om morgnen eller ta meg frem dit jeg skal. Stod forøvrig i en mnd i vinter når det var så inni helsike kaldt og den starta fint på første, mer som spiller inn her enn bare motor da men...motoren min bruker forøvrig nesten ikke olje. Har ikke fylt på siden jeg fylte på ny i november i fjor.

Hadde også en vikar her på jobben som hadde en a4 med 1.6 liter og den hadde rulla 450 tusen og han sa at den gikk helt fint uten å bruke noe særlig med olje. Er jo kalrt at man alltid kan være uheldig å få et dårlig ekemplar, men om den alt her rulla 285 og har fått gjevelig med service (bytte av olje og div. filtre)og går fint så klarer den nok noen km til.

1995 Audi a4 1.8adr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som sagt over så er nok ikke motoren det som slites først, det er jo en audi og ikke en renault eller en koreansk bil som jeg helst vil slippe å si navnet på. men sjekk forstilling, og andre slitedeler. elektronikk som setevarmere osv. bilen min har gått litt over 200, og der begynner sentrallåsen og bli litt sliten, kan jo se på det? EU er jo selvsagt en fordel om de slipper på en stund.

men det er jo en gammel bil så man kan jo ikke forvente at alt skal være som i en ny da :-)

- Mercedes Benz C180 1999

- Audi A4 1,8T 1996

- Mercedes Benz C180 1994

- Audi 80 1,8S 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres jo bra ut dette da, Var motoren jeg bekymret meg for, for det er så vanskelig å avdekke når man tar en prøvetur på 10 minutter. Skifte slitedeler i forstillingen er jo en drøm iforhold til å bytte motor. Hvis dere skjønner meg.

Er eu ok til april, så kan jo få litt da, bremser og kalipere bak må byttes, men her har jo biltema greie deler, bak er det jo ikke største belastningen. Får jo alt nytt for snaue 2000kr +

Men bilen skulle være rustfri, så dette sier jo litt om tilstanden på bilen også. Skulle være service hefte, så må jo ta en titt i dette og se om det er lenge siden det er dokumentert noe.

Takker uansett for svarene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider