Gå til innhold

treng hjelp med kobling av coil

Ranger emnet


volvo kjørar

Anbefalte innlegg

hallo, idag bjunte eg å riva vekk alt av ledningar så eg ikkje trengde, men så har eg vist kløpt av coil ledningen, nåken så har ein god forklaring, eventuelt ein teining så hadde de vore bra!

 

mange takk for svar!

volvo 240 bilcross b23e,volvo 142 bilcross b23e,

volvo 240 85'sedan-vrak volvo 240 87'stv-vrak volvo 240 xx'stv-vrak volvo 240 xx' sedan-skal vrakes

volvo 240 87' sedan- solgt:( volvo 240 sedan,autolat,selges:D

aprilia rs 125 00'- effektanlegg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

beklage:)

 

volvo 240 85 mod - b23a

 

ka er forskjell på stiftetenning å elektroninsk tenning?

volvo 240 bilcross b23e,volvo 142 bilcross b23e,

volvo 240 85'sedan-vrak volvo 240 87'stv-vrak volvo 240 xx'stv-vrak volvo 240 xx' sedan-skal vrakes

volvo 240 87' sedan- solgt:( volvo 240 sedan,autolat,selges:D

aprilia rs 125 00'- effektanlegg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal uansett ha pluss fra tenningslås når tenning er på.

Hvis du har stiftetenning, så skal minus på coil kobles på stiften(den sitter i bunn av fordeleren under et lokk.

Hvis du har elektronisk tenning, skal minus på coil til tenningsmodul.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, takk takk:)

 

men eg det + å - rett på ciol fra bateriet eller er det ein "boks" i mellom?

 

målte på ein aen bil, å då målte eg 12.71 volt på bateriet og 3. 56 elle nåke på coilen, så de må var ein boks i mellom som gir motstand... elle?:confused:

volvo 240 bilcross b23e,volvo 142 bilcross b23e,

volvo 240 85'sedan-vrak volvo 240 87'stv-vrak volvo 240 xx'stv-vrak volvo 240 xx' sedan-skal vrakes

volvo 240 87' sedan- solgt:( volvo 240 sedan,autolat,selges:D

aprilia rs 125 00'- effektanlegg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niks. + skal fra tenningslås/bryter. - skal komme fra stifter eller tenningsmodul, det skal altså ikke konstant minus inn på coil. Minusen er impulser fra stifter/tenningsmodul, og det er dette som gir høyspent ut fra coilen. Kobler du rett innpå batteriet, så brenner du opp coilen.

 

Finn ut hva slags tenningssystem du har, og koble minusen innpå riktig sted. Det MÅ du finne ut av for å få det til å virke.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår