HeRmAnSeN Skrevet August 21, 2010 Rapporter Share Skrevet August 21, 2010 Hei! Har en 250d med litt glødeproblemer. Den slutter ikke å gløde når motoren har startet, og brenner da releet. Jeg har målt spenningene inn på releet og ser at den ene ledningen har 12v ved tenning på og ramler ned til 6-7v når motoren har startet. Noen som har vært borti noe lignende? Noen som har noe koblingsskjema på dette? Noen som kan forklare meg hvordan glødekretsen fungerer? På forhånd takk! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet August 22, 2010 Rapporter Share Skrevet August 22, 2010 Noe slikt har jeg ikke vært borti nei. Men litt høylydt tenking kan jeg da komme med. Brenner relèet? Det er forskjellig gløderelè før og etter dieselpakka i `89, forskjellene går på en ekstra stikker på relèet, ettergløding og andre glødeplugger. På de eldre kan man koble fra en fiolett(???) ledning og man vil da få ettergløding i evigheta. Ved defekte glødeplugger vil glødelapa tenne etter start. Ved kortslutning til jord i ledningsnettet vil sikringen på relèet gå. Hvordan står det til med tempsensoren(sitter på toppen under innsuget), og ikke minst ledningsnettet dens, er dårlig ledningsnett fra tidlig 90-tall. Har du rette glødepluggene? Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HeRmAnSeN Skrevet August 22, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 22, 2010 tror problemet ligger i den rosa/rød ledningen inn på releet, den som har 6-7v etter at motoren har startet. hvordan ser jeg forskjell på nytt/gammelt system? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet August 22, 2010 Rapporter Share Skrevet August 22, 2010 Tror egentlig du lettest ser forskjellen på om dysene står rett i hullene eller skeivt, sistkommende er med ettergløding, tror den forskjellen kom samtidig. Jeg vet dessverre ikke hva den ledningen er til, men om jeg finner ett multimeter kunne jeg jo ha sjekka? Den sitter ikke i det firkanta stikket? Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.