Gå til innhold

RC bil, hva koster en grei bil?

Ranger emnet

Nitrius

Anbefalte innlegg

Lurer litt på om jeg skal kjøpe meg en RC Bil(bensin, elektrisk eller nitro?), dog har et lite spørsmål, hvor mye må man ut med sånn ca. får å få en grei bil? Og lønner det seg å bestille fra utlandet, eller funker butikkene rundt om i Norge her likeså greit?

Ta gjerne å nevn bilen dere tenker på når dere nevner en pris, link til en eller annen siden den selges på hadde også vært fint.

Edit: Hvilken av de forskjellige typene, elektrisk, bensin og nitro, er det som går kjappest, eller har muligheten til å gå godt med litt justeringer/modifisering?

Edit2: Kom over denne: http://www.rcbutikken.no/produkter/nitrobiler---rtr/hsp---bazooka-1-8---4wd---inkl--start-kit-over-80-km-t.aspx er det noe som er greit å begynne med?

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 7 months later...

Vet denne er i fra fjor men sier noe uansett.

Skal man ha en RC bil så ALDRI kjøp ukjent merke, det blir fort kostbart. HSP som de selger på linken over bør unngås.

Sønnen min har en HSP buggy som kostet 3000,- i sverige og den har kostet like mye i deler på noen få mnd.

Gå for traxxas, kyosho, HPI og ho-bao. De får man lett deler til og handler man rett fra butikk så kan man også få de justert gratis etter innkjøring.

Biler som begynner fra 3-4000,- er greie biler.

Som han første skriver, hvilke går kjappest. Både el, bensin og nitro kan gå over 100 km/t alt avhenger i åssen type bil det er, åssen motor/batteri.

Skal man ha seg en bil, oppsøk en ren rc butikk og se på hva dem har og snakk med betjeningen.

02 Caravelle tdi

84 Golf GTI (i deler)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Kjøpte meg selv en HPI RS4 evo nitro i fjor sommer, har aldri hatt noe erfaring med fuel biler før den. Har kjørt bilen gjennom hele sommeren, høsten og 3-4 ganger i vinter og det eneste som jeg har gjort er å bytte dekk og tette igjen en eksoslekasje ved manifolden. Må si jeg er veldig fornøyd med min, og vil anbefale til de fleste.

1993 Opel Omega 3.0 24v

(X) 1993 Opel Omega "kawamega" 2.0 isbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...