Gå til innhold

Audi A4 1.8T Quattro 1997, div. spørsmål

Ranger emnet

Ulvan

Anbefalte innlegg

Hei. Kjøpte meg nettopp en A4 1.8T Quattro 1997-mod som har 212000km på baken. I den forbindelse har jeg noen spørsmål jeg gjerne skulle hatt svar på :)

1. Sentrallåsen fungerer ikke, hva kan være problemet?

2. Er orginal kasettspiller inne i bilen, med CD-veksler bak. Hvordan er det å ettermontere annen CD-spiller fra f.ek. Sony eller Pioneer? Er dette plug and play?

3. Når jeg låser/låser opp bilen kommer det en "brumme"-lyd fra bagasjerommet som går ca 1-2 min, er dette CD-veksleren som "varmer opp"?

Er helt ny på Audi så alt som dere synes jeg må gjøre, må dere forklare godt :thumb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den skal brumme i 2-3 sekunder når alt er som det skal, bare mens låsene beveger seg opp eller ned. Det er neppe pumpa som er problemet, men det er en lekkasje i en av slangene. Det går slanger inn i hver dør, og inn i bakluka. Blir det lekkasje en av stedene, funker ikke sentrallåsen på noen av dørene, og pumpa vil stå å jobbe til den kutter etter en viss tid.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

null stress å ettermontere annen spiller eneste du trenger er sånn kit for å få ut orginalspillernen og siden denne er bitte litt større en vanlig 1DIN spillere trenger du også en slagsramme som gjør hullet litt smalere. Dett får du balnt annet hos bilradiospesialisten og stort sett alle andre bilstereo og bilrekvesita sjapper.

litt usikker på om det er standard iso fra før eller ikke, så er mulig du også må kjøpe et adapter som gjør om fra audi kontakter til iso kontakt.

Så når dette er på stell er det bare å måke inn den nye spilleren bare husk på å koble om på memory og remot/ignition altså gul og rød kabel. I hvert fall hvis du vil at spillern skal huske radiokanaler etc og slå seg av med tenningen.

Så til hvordan du får av dørtrekkene:

#1 det finnes vel både guider her inne(?) og mange andre steder på nette. (evt kjøpe deg en haynes-bok, gull verdt)

#2 men skal forklare så godt jeg kan uten bilder, siden jeg ikke har det liggende på pc-en og heller ikke har mulighet for å ta noen:(

1: skru ut alle skruer, 2 helt øverst på døren en helt forann og en bak (disse sitter på "kort sidende av døren"

så sitter det en liten skrue inne i håndtaket på innsiden i bakkant som må skrues ut. Deretter dytter du håndtaket nedover og du vil se to skruer til. Dette var alle skruene (mener jeg å huske)

2: om du har elktriske vinduer er det nå bare å dra dør panelet rett opp.

3: ha gjerne med en hjelper som kan holde panelet mens du kobler fra kablen som går til høytalerne, el.speilet, de evt. el vinduene og wieren som går til døråpneren.

4: og der var de fremere dørpanelene av;) har aldri demontert de bak, så er ikke hel sikker på fremgangsmåten her, men vi tro den er den samme.

4: om du har sveiv må denne demonteres. Dette gjøres ved å skyve plastdekselet vekk fra kulen på håndaket, altså fra midten og ut der hvor det ikke er noe. Da vil du se at det sitter en skrue i modten her som må skrues ut, når denne er ute er det bare å dra sveiven til seg om denne ikke løsnet av seg selv. Ta også av den lille plastbiten som sørger for at sveiven ikke blir liggende inne å gnage på dørpanelet, om du ikke tar denne av gjør det ingen ting, men du kan være sikker på at den kommer til å falle av og at du må lete etter denne.

5: Da er det bare å gjenta punkt 3 bortsett ifra at det ikke vil gå noen kabler til el.vinduet ettersom du ikke har dette om du skulle lese dette. Evt at du har el.vinduer forann men ikke bak.

1995 Audi a4 1.8adr

Lenke til kommentar
Del på andre sider