Gå til innhold

fusking med audi 80

Ranger emnet

Audi4lifee

Anbefalte innlegg

Hei.

jeg har en audi 80 2.0 med 90 hester ABT motor. har fått motor problem på den og den problemet har jeg drivi med i snart7 mnd-.-

problemet er: den begyner å hoppe da motoren er kald og så fort temteraturen blir rudnt 50-70 så slutter den å hoppe.

Men så fort temperaturen går over 90 og vifta begyner å gå så kutter gassen seg :( får liksom ikke gasse og må trå på gassen flere ganger før den kommer tilbake, det med at gassen kutter seg skjer bare når bilen er varm! ellers så fungerer den dårlig på tomgang.

har hatt bilen hos møller å byttet: motorstyring, gasspjeld, gasspjeldpotensiometer og dette funket aldri. dem sa at jeg skulle finne en hel forgasser og bytte hele forgasseren -,^

det er problemet med bilen min :) håper at noen kan hjelpe meg her :) da skal jeg takke dere for alltid ^^ er så lei det problemet og har ikke lyst til å bli kvitt bilen heller.

Bil:

1: Audi 80 2,0

2: Audi 80 2,0E Quattro

3: Audi A4 1,6

4: Bmw 518i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ABT-motoren har ikke forgasser, den har Monomotronic innsprut (en enkel dyse over gasspjeldet). Tipper problemet ditt kommer av en enkel bagatell som dårlig kontakt eller dårlig jording ett eller annet sted. Ellers kan du jo begynne med å lese ut feilkoder.

http://www.bilforumet.no/audi/175763-guide-feilkodeavlesing-vag-com.html#post1955420

Prøver å tolke teksten din; Har de byttet gasspjeldpotensiometer og det nye fungerer ikke? Hvor har du levert inn bilen? De pleier stort sett å være flinke på Møller, men av og til kan man begynne å lure.

Endret av Quattro73

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja den fungerte ikke :( dem sa noe nytt værdag jeg kom til møller. det kan kanskje være men dem har sjekka gjennom alle lednigene å de så bra ut :) vet serriøst ikke hva mer det kan være :S det får nok bensin ågreier også sa dem så det er ikke noe problem

Bil:

1: Audi 80 2,0

2: Audi 80 2,0E Quattro

3: Audi A4 1,6

4: Bmw 518i

Lenke til kommentar
Del på andre sider