trs-85 Skrevet August 23, 2010 Rapporter Share Skrevet August 23, 2010 Er det noen som har en 300 diff og en getrag kasse fra 2.3l - 16v eller en 2.5l - 16v? har bygd om en 230 til 300 og utvekslinga er helt på trynet.. Ikke drag, ikke aks og ikke toppfart (150) da er driverket orginal fra 230. med asd og abs. eller er det noen andra som har noe gode innspill her? Tommy Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet August 23, 2010 Rapporter Share Skrevet August 23, 2010 Hvis du mangler drag så tror jeg nesten du må kikke mere på motor, for en 300 burde gå mye bedre med 230 drivverk. Toppfart burde jo også bli gode 200 blås. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trs-85 Skrevet August 24, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 24, 2010 driver med motoren nå, fikk med en 260 hjerne istede for 300. det forklarer litt på draget men ikke på på utvekslinga. også sitter det 230 bensin reele men har prøvd 300 reele uten noe annet hell enn at turtall sperra blir borte.. så ja, da er det ikke så mange alternativ igjen da. enn driverk og kasse. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
powerheia Skrevet August 24, 2010 Rapporter Share Skrevet August 24, 2010 Hvis du mangler både akselerasjon og toppfart, er det noe annet enn utvekslinga som er galt.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trs-85 Skrevet August 24, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 24, 2010 mulig det. men hva da? det er jo ikke noe si gir mening. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet August 24, 2010 Rapporter Share Skrevet August 24, 2010 Med pumperelè fa 230 vil du få turtallsperre på rett over 4000 rpm, har du 230-turteller vil turtelleren vilse 6500 ved 4000 rpm... Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trs-85 Skrevet August 24, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 24, 2010 det fant jeg akkurat ut med ei tenningslampe ja :) men takk for info:) da er 300 hjerne og reele på plass :):pray:pray Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trs-85 Skrevet August 24, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 24, 2010 men er fortsatt feil utveksling :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet August 24, 2010 Rapporter Share Skrevet August 24, 2010 300TE og 230E har samme utveksling, 3.27:1 300E har 3,07:1(samme som 250D og 300TD) Så ja, du har feil utveksling, men ikke så feil at det gjør noe særlig. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trs-85 Skrevet August 24, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 24, 2010 takk skal du ha..;) nei det blir ikke så ille med riktig bensin reele på fart nei. stemmer det. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet August 24, 2010 Rapporter Share Skrevet August 24, 2010 Kan nok bli litt daft med turtallsperre på 4000 på en motor som begynner å dra på 3000 Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trs-85 Skrevet August 24, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 24, 2010 Ja det er helt klart :) nesten frisk nå da, men skulle fortsatt hatt ei getrag kasse da. ingen som veit om det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.