Gå til innhold

Sylinder problem?

Ranger emnet

Turbopressure

Anbefalte innlegg

Hei! Eg Har ein audi 100 2.2 Quattro 86 modell som har alltid godt bra!! Heilt til eg skulle bytte filter og boks fordi gamle eigaren har kappa eit stort hull i boksen får lyden sin skyld eller noe meir.. Så eg bytta til heilt lik boks uten hull og tippa den skulle gå beire!! men NEIDA eg mista Femmer lyden og synst den gjekk dårligare!!. Ikkje 100% sikkert på ditta men trur den går på alle 5 på tomgang og når eg gir på fra 1000rpm til 3 så får eg den vanlige rekke 4 lyden uten noe spesiellt drag.. Noen som trur kanskje den trengte ditta hulle i boksen får meir luft til sylinderen eller berre ditta skjedde tilfeldig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres rart ut. Kan nok med sikkerhet si at det hullet ikke skal ha noe med dette å gjøre. Tror heller du har noe feil med bensin innsprøytnings systemet som sitter oppå denne boksen. Kanskje lekkasje på et av bensin rørene som går til dysene. Gamle tennplugger som trenger å byttes?

Opel Vectra 1.7 TD

Audi 100 2.2 Q

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E hvite å fine alle sammen :) men har ikkje skrudd dei opp og sett der endå :P Men har bytta til filter boks med hull igjen og har eit nytt og rart problem... Når eg gasser så kommer det jevli fort turtall og lite fart MEN etter 3-5 sekund i turtall rundt 4-5000rpm så plutselig så drar han skikkelig til! Den Oppfører seg litt som ein diesel motor.. Det hørest ut som den treng å bygge trykk eller noe før den vil gå framover.. Kan det være eit stempel eller noe som ikkje får luft eller pakning,tett filter eller noe luft som ikkje kommer inn uten at det treng jevli trykk får og presse seg inn :(? km/h telleren ska jo egentlig følge med turtelleren..men her fyker turtelleren i fra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E hvite å fine alle sammen :) men har ikkje skrudd dei opp og sett der endå :P Men har bytta til filter boks med hull igjen og har eit nytt og rart problem... Når eg gasser så kommer det jevli fort turtall og lite fart MEN etter 3-5 sekund i turtall rundt 4-5000rpm så plutselig så drar han skikkelig til! Den Oppfører seg litt som ein diesel motor.. Det hørest ut som den treng å bygge trykk eller noe før den vil gå framover.. Kan det være eit stempel eller noe som ikkje får luft eller pakning,tett filter eller noe luft som ikkje kommer inn uten at det treng jevli trykk får og presse seg inn :(? km/h telleren ska jo egentlig følge med turtelleren..men her fyker turtelleren i fra...
Høres ut som den får for mye luft .Prøv den boksen/luftfilteret som var helt og skru på den innsprøytninga som var på den med hull .Og se på spjeldet inni ,om fjøra er ok .

Audi 200 turbo quattro 2,2 l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 months later...