matros72 Skrevet August 24, 2010 Rapporter Share Skrevet August 24, 2010 skal bytte olje på motoren,så lurer på hvilken oljetype som anbefales for å få minst mulig tikking i ventiler? Motorn er gått 260000 å bruker ikke olje,men tikker en del fra ventiler,noe som er utrolig irriterende å skjemmende for hele bilen.. Siter 96 Audi A6 2,6e Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet August 25, 2010 Rapporter Share Skrevet August 25, 2010 For å si det slik. Om motoren tikker pga slitte ventilløftere så er det kun en ting som bør gjøres: Bytt løfterene først som sist! Det er alt for mange som bytter til alle slags oljetyper med diverse viskositeter uten videre hell. Hjelper heller ikke å fylle all verdens lurium i oljen osv. Du skal bruke olje med viskositet 5W-40 eller 10W-40. Om du da har tikking så MÅ løfterene skiftes, er ikke oljen det er noe galt med. Fina First 5W-40 på Europris er en god olje, også godkjent iht VW 502.00 / 505.00. Mobil 1 er blant det beste, fås kjøpt bl.a. på Obs. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matros72 Skrevet August 25, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 25, 2010 Skjønner den,men oljen må uansett byttes på bilen så sånn sett er det jo greit å fylle rikti olje uansett da:) Men har også hørt om enkelte som har fått byttet løftere på verksted,og hadde like besett tikking etterpå,så er jo en sjans å ta det å virker det som.. Men selger de fina first på europris da? europris her selger kun mobil 1 0-50 olje,og noen blå donker som jeg ikke vet vilket merke er.. Siter 96 Audi A6 2,6e Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matros72 Skrevet August 25, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 25, 2010 Har vært å europris i dag,å jada det er fina olje som er på de blå kannene,så nå blir det olje bytte ganske kjapt:) Siter 96 Audi A6 2,6e Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Hitman Skrevet August 25, 2010 Rapporter Share Skrevet August 25, 2010 Ellers vil jeg anbefale ebay for kjøping av løftere, har sett de helt nede i en 90kr stk. Jeg har som Quattro sier forsøkt div oljer på min som nå har rundet 315 000km, men ingen hell på mindre tikking. Eneste jeg har lagt merke til er at VAG motorer ikke liker Statoil/biltema olja mtp tikking. Hverken ABC eller RP'en liker denne olja, i semi eller fullsyntet. Siter Inside every small problem is a large problem struggeling to get out. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet August 26, 2010 Rapporter Share Skrevet August 26, 2010 Ellers vil jeg anbefale ebay for kjøping av løftere, har sett de helt nede i en 90kr stk. Sant, bare pass på å få INA eller Bilstein løftere. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matros72 Skrevet September 1, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 1, 2010 Har i dag byttet olje og filter på audien,og ventiltikking er så godt som borte:) Er bare så vidt man hører ventilene med panser åpent,så dette var vist medisin ja..Hvar forøvrig den "fina first" oljen fra europris som ble benyttet:) Siter 96 Audi A6 2,6e Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg