Gå til innhold

Varm motor

Ranger emnet

Kristofferh

Anbefalte innlegg

hei, her den ene dagen var jeg og noen venner ute i bilen og kjørte, før jeg stakk og plukket opp vennene mine så hellte jeg på litt mer kjøle vann da kjølevann lyset gikk på for ikke så lenge siden..

da vi hadde kjørt i 20-30 min så viste det seg at temperaturen steg noe sykt.. og jeg sjekka tempen på oljen så lå den på 140 grader.. stoppa motoren umiddelbart og åpna panseret for å sjekke, det viste seg at jeg hadde glemt å skru på lokket der en fyller på kjøleveske.. venta til bilen hadde blitt helt nedkjølt så kjørte jeg til nærmeste bensinstasjon og fikk bilen tauet hjem av en mekaniker som mente på at det bare var termostaten som var gåen fordi all kjølevesken som vi hellte på kokte bare

men spørsmålet mitt er om det kan være noe mer som har gått galt?

Corrado G60 Karman

x Golf 2 GTI 16V Edition One

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke termostaten feiler noe. Fyll opp med ferdgblandet frostveske og start motoren. Kjør den varm og la den så stå til den er kald igjen. Etterfyll frostveske om nødvendig. Om motoren etterpå ikke bruker vann og du heller ikke får olje i kjølevannet så har du vært heldig, toppakningen er like hel og motoren har sannsynligvis ikke tatt skade.

Hvilken frostveske fylte du på? Rød? Samme type som du har på bilen fra før?

Endret av Quattro73

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke termostaten feiler noe. Fyll opp med ferdgblandet frostveske og start motoren. Kjør den varm og la den så stå til den er kald igjen. Etterfyll frostveske om nødvendig. Om motoren etterpå ikke bruker vann og du heller ikke får olje i kjølevannet så har du vært heldig, toppakningen er like hel og motoren har sannsynligvis ikke tatt skade.

Hvilken frostveske fylte du på? Rød? Samme type som du har på bilen fra før?

har alltid fylt på en blå type, men han som hjalp meg å taue bilen hjem hadde med seg en 4 liters dunk med destilert vann fra hydro texaco.

Corrado G60 Karman

x Golf 2 GTI 16V Edition One

Lenke til kommentar
Del på andre sider