Gå til innhold

forsterk går i protect når man har spilt i ca 1 time

Ranger emnet

fjeld87

Anbefalte innlegg

hei.

jeg har en Gas silver c1 med 2 styk jbl p1222 på.

jeg kjøpte dette av en kompis og han har aldri hatt noe problem med dette.

annleget står i en audi 80 type 89 (1991 modell)

alt av kabler osv er bra og ingenting kommer inntil hverandre. jeg har vel ca 10 - 15 cm bak forsterker som er opent og vil tro dette ville være nok med luft til den selvom bagajserom er lite i seg selv. og det er ingen ting som ligger å sperrer for kjøleribber. har også armlene i baksetet nede for å få mere trykk og mere luft til forsterker. ( skiposen er fjernet selvfølgelig) forsterker er festet bak på kassen. mener også att jbl p1222 er koblet i 2 ohm og brokoblet på forsterker.

så hva kan problemet være? og hva må jeg evt gjøre\kjøpe for att problemet skal forsvinne?

Endret av fjeld87
glemte å skrive noe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korleis har du koblet basselementene?

Kvart element har 2 spoler på 2ohm. da blir det 1 eller 4ohm.

So skal elementa kobles sammen. Da kan du få 0,5ohm eller 2ohm.

0,5ohm liker nok ikkje forsterkeren din! (eg prøvde å finne opplysninger om den, uten hell)

So sjekk korleis spolene er kobla.

Du har ikkje brukobla forsterkeren. Det er selfølgeligt umuligt å brukobla ein monoforsterker

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har jordet forsterker i den tappen nsom bagasjelokket holder seg fast i.. vis du skjønner.. har pusst bort lakk og alt, sånn att det er ordentlig kontakt til chassi.. vet ikke åssen elementene er koblet inni kassa men det går i allefall bare 1 ledning ut fra den..

alt er koblet på samme måte som før.. bare tatt den ut av bilen hans og rett inn i min..

fant en brl katalog som den står i.. her er linken til den katalogen:http://www.brl.se/fileDownload/BRL_Sommar.pdf

den står på side 10. den som er avbildet der er prikk lik den jeg har..

skal prøve å forklare åssen jbl p1222 er koblet sammen.

det går en ledning fra forsterker og inn i kassa. og den ledningen er koblet til + og - på den ene subben. på denne subben er det også koblet en kabel fra - til +. fra denne jblen går det en ledning til + og - til den andre jblen. på denne er det også koblet fra + til - på den ene inn gangen. håper dere skjønner denne forklaringen.. ( er ikke så god til å forklare se)

Endret av fjeld87
Lenke til kommentar
Del på andre sider