rwd 4ever Skrevet Februar 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2004 har lyst på litt mere hk i bilen min og vurderer derfor dobble webere/dellorto gassere og trim kam. Hvor mye hk for man ut av noe sånt? Hvor mye koster dette? har hørt det er endel tull med brukte gassere, så er det vanskelig og overhale selv? hvor mye koster det og få noen andre til å gjøre det? det samme gjelder å stille inn gasserne for å få mest ut av de... Hvilken gassere anbefaler dere? noen som har ett bra oppsett?(gasser og kam sammen) så lurer jeg på om det det går ann og sette på deler fra andre motorer på min, som gir litt mere futt i motoren?en annen topp f.eks.... hvor mange hk kan jeg ha før jeg må skifte clutch, girkasse, stempler eller noen annet Lønner det seg å bytte til grenrør? vet at mange av dere sier "ikke gidd å bruk penger på den motoren, sleng heller i en cosworth motor" Men det er uaktuelt de nærmeste årene. Jeg mangler penger, et sted å skru og skru kunnskaper, isåfall må jeg være avhengi av venner, noe de ikke alltid gidder. Det er for mye jobb rett og slett. heh....mye spørsmål her, men men......takker for alle svar jeg får:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
L&D Skrevet Februar 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2004 Burton Power Står mye her. Når det gjelder gassere har jeg hørt at webere må stilles inn oftere enn dellorto'en, men dette har jeg som sagt bare hørt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
deluxe1300 Skrevet Februar 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2004 lån eller kjøp en av bøkene om trimming av fords 2.0 ohc Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tersomme Skrevet Februar 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2004 og kjøp eksos anlegget og K&N filteret jeg selger... :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rwd 4ever Skrevet Februar 14, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2004 Originally posted by deluxe1300 lån eller kjøp en av bøkene om trimming av fords 2.0 ohc hvor får jeg kjøpte disse? finnes de på norsk? bestillte denne gratis på burton siden over ihvertfall;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
deluxe1300 Skrevet Februar 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2004 tror ikke de finnes på norsk, men etter du har forlest deg på engelske fordblader og fordbøker spiller det liten rolle lenger (skjer veldig raskt etter min erfaring) Kan tenke meg automobilia i oslo har bøkene, evt http://www.amazon.co.uk hvis ikke Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
deluxe1300 Skrevet Februar 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2004 forresten så bytta vel sierra forgasser rundt 1984 så det kan være lurt å sjekke hvilken du har før du kjøper k&n filter Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Februar 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2004 Bruk Mikuni som her isteden Mikuni förgasare Vår specialitet är Mikuni installationer för bilmotorer. Vi skräddarsyr kompletta anläggningar till de flesta märken. Installationen består av ett optimerat insugningssystem som inkluderar insugningsrör, förgasarbrygga, trattpaket och luftfilter. Förgasaren - japansk högteknologi - är utrustad med slid och slidnål vilket ger en bra gasrespons. Bränslesystemet är uppdelat i sex steg som på ett suveränt sätt överlappar varandra. Detta möjliggör bestyckning vid olika slidlägen, ett tillvägagångssätt som är likt mappning av insprut. Förgasaren är även utrustad med accelerationspump som kan justeras steglöst. Sliden i respektive förgasare sammanlänkas med en gemensam stålaxel och därmed får man en perfekt synkronisering. Förgasarna finns i storlek 34, 36, 38, 40 och 41mm (borrad version). Konstruktionen med slid istället för spjäll gör att storleken i mm inte är direkt jämförbar med konventionella förgasare (Weber, Dellorto eller liknande). Bestyckningen utförs antingen i vår motorbromsbänk eller med motorn monterad i bilen på rullande landsväg. Dem folka har plukka 254 hk ut av den pintoen som det skal være bilde av her oppe. JPmotorsport Ellers har vi jo IS-turbo, eller IS-motor med Porta og plana topp og trimkam. IS-topp bør du bruke uansett da denne har større ventiler/kanaler og bedre utforma kanaler, prøv å få en motor med oljerøret i toppen. IS-blokka er ogs omtrent samme blokka som cosworth RWD(205-blokk), solidere, tjukkere sylindre, kan bores mer også. Skal du trimme med standard-forgasser, bruk weber, gjerne 38DGAS. Vurder større motor, og er mange gode trimtips i Burtonkatalogen. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rwd 4ever Skrevet Februar 14, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2004 kanskje litt teit spørsmål men er det SOHC Pinto som er motoren min? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
deluxe1300 Skrevet Februar 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2004 gitt at den er original så er det nok en SOHC, S'en som gjerne sløyfes står for single, betyr at motoren har enkel overliggende kamaksel. Tror ikke turbo eller ny mikuniforgasser er veien å gå hvis du mangler penger (eller forsikringsbonus) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Februar 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2004 Veit ikke å billig du skal ha det jeg, men tror ikke mikuni er SÅ mye dyrere enn weber/De`lorto, men, får du tak i en Injection-motor eller bare topp billig så burde du slå til, er mye bedre topp på den. Det passer rett over, kanskje match-porte innsuget til forgasseren mot toppen. Så få på en kam så går detgreit. Er mulig å få ca 160 gamp med orginalinnsug, men 130-140 er vel nærme grensa for hva som anbefales. SOHC Pinto er motoren, Single OverHead Camshaft Pinto er tilnavnet til motoren da den ble utviklet til amerikanske Ford Pinto. Du får heller ikke CO`en lav nok til EU med noe særlig trim. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rwd 4ever Skrevet Februar 14, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2004 Originally posted by deluxe1300 Tror ikke turbo eller ny mikuniforgasser er veien å gå hvis du mangler penger (eller forsikringsbonus) tror ikke jeg heller. Men dette hørtes jo ganske smart ut;) Hvem av disse bøkene annbefaler dere? eller vurderer mest den første...... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
deluxe1300 Skrevet Februar 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2004 høres ganske dyrt ut også. Såpass store og kompliserte deler koster gjerne 10000envis Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
L&D Skrevet Februar 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2004 Har selv den øverste boken, og syns det står ganske mye bra i denne har ikke brukt den så mye selv siden jeg solgte bilen før jeg kom så langt, men en kamerat av meg har "stukket av med boken" og bruker den en del i forbinnelse med hvor mye og hvor han kan grave ut av toppen og sånt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rwd 4ever Skrevet Februar 14, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2004 Originally posted by tersomme og kjøp eksos anlegget og K&N filteret jeg selger... :) neeeei, tviler på jeg gidder å bruke penger på det. Eller det kommer jo helt ann på prisen. Kan jo kjøpe det for en tusing? men regner med at det er litt billig... har en supersprint potte som skal på. Er det ikke sånn at forgassere skal ha litt motstand? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg