Gå til innhold

2L och 84mod trim?


rwd 4ever

Anbefalte innlegg

Uten luftfilter vil forgasseren få litt bedre tilgang på luft, men det skal ikke ha noe med effekten å gjøre, en mini-minimal forbedring kanskje, tett filter er enn annen sak, men du tenkte vel på lyd med power-filter, bare å smelle på, men kan få problemer med forgasserising og at motoren suger varm luft fra motorrommet.

 

Eksosen på denne er kun avhengig av en velutforma? manifold for å suge eksosen fortest ut av motoren, så er helt fritt fra flensen bærre lækkert for effekten.

 

Biler fra ca. 94 trur jeg må ha en viss motstand, dette kommer av utforming av utblåsingskanaler og sånn for at det ikke skal lønne seg å fjerne kat`n .

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fant litt om trimming av motoren min

 

1,6/2,0 OHC

Vakuum slangen til sommer/vinter spjældet har tildens til at suge falsk luft, prøv at blænde slangen af, hvis motoren går bedre er der et problem her.

Dårlig udstødningsmanifold skift til en bananmanifold, giver god effekt ved udskiftning af hele systemet, 10-20% forøgelse.

God ide at bearbejde kanalerne i topstykket, der er ikke nødvendigt at montere større ventiler.

En god knast er Auto Cross BLF/321233, mister dog lidt moment i bunden. Skift også knastfølgere og fjedre, samt smøresegment.

God karburator er Weber 40 DOCE eller Weber 40 IDF, husk også manifold. For 2,0 skulle 34mm blandingsrør, 155 hoveddyser, 160 luftsdyser, F2 korrektionsrør, 50 dyser i pumpen og ventilationen, 50/F9 tomgangsdyser.

Til tuning skulle et sted imellem 2 x Weber 40 DCOE med 34mm venturi (all round <150HK) og 2 x Weber 45 DCOE med 38mm venturi (race >150HK).

2,0 motoren kan ikke bores op med mere en 0,75mm.

 

 

 

 

på samme sted fant jeg denne. Litt sykt:eek:

 

Ford Sierra 2.0 OHC 84 Turbo + 600hp - indsendt af anonym

 

 

 

Tekniske specifikationer motor:

 

Cosworth blok med stempler i overstørrelse, poleret cosworth krumtap, bearbejdet top med bronze styr og rustfri store ventiler samt sæder til blyfri benzin. Knastaksel modificeret 4000 - 7500 rpm, indsugning med korte rør og stort plenium, 75 mm gasspjæld BBM, Garret T04 med stor kompressorhus og 102 turbine med dobbelt indløb, udstødningsmanifold 800 mm lange rør og dobbelt indløb i turbo med dobbelt udgang til ekstern Audi Wastegate med separat egen udgang. Forrør 4" og 3" udstødning - 1 free flow potte. Indsprøjtning og tænding electromotive fuldt programmerbart med lambda. Dyser 740 ml. Intercooler "RS 500 type" med 3" flanger. Samtlige trykrør og sugerør er 3" - Popoff ventil stempel type 2 bar. Fokker gas anlæg 50-150 hk med 4 dyser. KN filter åbent

 

Gearkasse:

 

T5 Cosworth med quickshift med kort vandring fra BKK.

 

Undervogn/chassis:

 

Justerbar koni og polyetanbøs overalt - stabilisatorer for og bag. 100 % spær og kardan fra transit, bur, sportssæder cosworth rat og omdr. tæller 0-10.000 med shiftlight.

 

Dæk:

 

Afhænger af formålet!

 

Præstationer:

 

Hurtigste 0-100 4.95 sek - 402 m 12.4 sek /193 km/t 60 feet 2.2 sek , topfart 297 km/t ved 7000 omdr./min dette med ca. 400 hk og uden spær - år 2000

 

2002 med ovennævnte specifikationer:

 

Forventet 0-100 under 4 sek - 402 m under 11 sek / over 210 km/t, 60 feet 1.75 topfart 274 km/t ved 7500 omdr./min +550 hk samt evt. 150 hk gas ( anvendes ved behov )!

 

Projektet er under konstant udvikling.

 

ford_16_01.jpg

 

LINK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår