Gå til innhold

Styling....???

Ranger emnet

AJ82

Anbefalte innlegg

Noen som vet om Internett sider eller firmaer i Norge som importerer styling til Supra MK3 (87 mod).

Har fått et utrolig bra tilbud på bil, men lurer på hva slags muligheter jeg har til å få den enda fetere :D

Takknemlig for alle svar..

A.J.

- 1973 Porsche 911 RSR

- 1990 Mazda 626 GLX Plus

- 1985 VW Polo Coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta deg en runde på DENNE SIDEN! Jeg vill annbefale og kikke under USA, JAPAN!

Massevis av linker.. mer enn 2000 totalt.

//MrLeone

http://www.jdmgarage.no "Norges største leverandør av banebiler"

http://www.driftmonkey.no "Fashion For Drifters"

http://www.timeattack.no "Norges raskeste serie"

http://www.d1gp.no "D1 Grand Prix"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke kjøp styling i butikk i Norge! Bestill fra statene! Det er JÆVLI mye bedre og billigere.. Mange butikker i Norge stempler om jallastyling ! Dessuten så hvis du får ekte vare så betaler du masse peng for at butikken skal ha avanse! :rolleyes:

[86]Toyota supra turbo MK3

Subaru impreza Wrc rc bil :-)

[x]BMW E30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for tips...

Bilen jeg har sett på er den versjonen uten turbo.. Helt strøken, 140k på telleren, alle servicer, alt utstyr o.s.v. Veldig bra eksemplar. 2 eiere.. Får den for 65.000..

Skal uansett sette inn en 330hk motor, evt. trimme den til rundt 400 hk.. De jeg snakket med sa at de kunne gjøre dette for meg (bytte motor) for ca 20.000. Tar vel da den gamle i innbytte, men dette hørtes bra rimelig ut??? Eller...

- 1973 Porsche 911 RSR

- 1985 VW Polo Coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by AJ82

Takker for tips...

Bilen jeg har sett på er den versjonen uten turbo.. Helt strøken, 140k på telleren, alle servicer, alt utstyr o.s.v. Veldig bra eksemplar. 2 eiere.. Får den for 65.000..

Skal uansett sette inn en 330hk motor, evt. trimme den til rundt 400 hk.. De jeg snakket med sa at de kunne gjøre dette for meg (bytte motor) for ca 20.000. Tar vel da den gamle i innbytte, men dette hørtes bra rimelig ut??? Eller...

For 20.000 kan de få lov til å gjøre det for meg også.

Det er grisebillig, men du har jo alt som følger med et slikt motorbytte, du skal kjøpe motor/gir ++++++++++++

Ser fort for meg at en slik ombygging ikke kommer på under 100.000 totalt.

Men lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by HaRKooN

Ikke kjøp styling i butikk i Norge! Bestill fra statene! Det er JÆVLI mye bedre og billigere.. Mange butikker i Norge stempler om jallastyling ! Dessuten så hvis du får ekte vare så betaler du masse peng for at butikken skal ha avanse! :rolleyes:

Hmmm

Det hørtes unektelig billig ut ja, om det er en mk4 motor så vil jeg bestille 4stk, men om det er en mk3, så trenger du minimum for 10k i deler for at du skal få den effekten (330hk) + montering, enannen ting er at du må ikke finne på å trimme uten ståltoppakning, og om du skal ha 400hk så ryker det 25k til, men lykke til, husk at det er mye mer en bare motor og gir som må byttes for å få den ombygd til turbo

MVH Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok en MK3 motor... Vet ikke om de bare setter inn en orginal turbo motor, eller trimmer den eksisterende.. Har ikke snakket med dem enda. Han som skal selge bilen som kjenner dem. Hva annet burde byttes da... Er vel ikke ute etter å få den lovlig godkjent, men vil seff at den skal holde noen mil ;)

Ps: Hadde jeg hatt penger hadde jeg uten tvil kjøpt din Toyparts.. Fet maskin i den :D

- 1973 Porsche 911 RSR

- 1985 VW Polo Coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du det så billig er det GARANTERT en hake ! Det sier seg nesten selv at hvis du kan skaffe en supra med 330hk til 85000,- så burde du vurdert å selge bil! For det var for godt til å være sant som de sier! :rolleyes:

[86]Toyota supra turbo MK3

Subaru impreza Wrc rc bil :-)

[x]BMW E30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Toyparts

Hmmm

Det hørtes unektelig billig ut ja, om det er en mk4 motor så vil jeg bestille 4stk, men om det er en mk3, så trenger du minimum for 10k i deler for at du skal få den effekten (330hk) + montering, enannen ting er at du må ikke finne på å trimme uten ståltoppakning, og om du skal ha 400hk så ryker det 25k til, men lykke til, husk at det er mye mer en bare motor og gir som må byttes for å få den ombygd til turbo

MVH Erik

For å si det sånn, det er ikke mulig å bygge turbo på den eksisterende sugemotoren, det er de for dårlig til, det er feile stempler, den mangler oljespyling på stemplene, og kammene i toppen er ikke riktige for turbo (kan bygges om)

Om du skal ha turbo i den bilen og du får det for 20000,- så skal du få en liste over ting som du MÅ ha for å få det til å vare

Motor (komplett med ledningsnett)

Girkasse

Clutch

trykkplate

svinghjul

tenningsmoduler

intercooler

mellomaksling

bensinpumpe

oljekjøler til motor

ståltoppakning

Før du har montert dette på bilen så vil det ikke virke, den clutchen som er der i dag er for dårlig til den effekten, og da må du bytte kasse, og det drar med seg de andre tingene, en annen ting er at intercooleren er ikke stor nok til å kunne kjøle luften til den effekten du snakker om her, da får du tenningsbank, og dessuten er turboen for liten, el-bowen bak turboen blir også for trang.

MVH Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
Originally posted by Toyparts

For å si det sånn, det er ikke mulig å bygge turbo på den eksisterende sugemotoren, det er de for dårlig til, det er feile stempler, den mangler oljespyling på stemplene, og kammene i toppen er ikke riktige for turbo (kan bygges om)

Om du skal ha turbo i den bilen og du får det for 20000,- så skal du få en liste over ting som du MÅ ha for å få det til å vare

Motor (komplett med ledningsnett)

Girkasse

Clutch

trykkplate

svinghjul

tenningsmoduler

intercooler

mellomaksling

bensinpumpe

oljekjøler til motor

ståltoppakning

Før du har montert dette på bilen så vil det ikke virke, den clutchen som er der i dag er for dårlig til den effekten, og da må du bytte kasse, og det drar med seg de andre tingene, en annen ting er at intercooleren er ikke stor nok til å kunne kjøle luften til den effekten du snakker om her, da får du tenningsbank, og dessuten er turboen for liten, el-bowen bak turboen blir også for trang.

MVH Erik

Hva hadde du tatt for å gjort dette da? Deler + arbeid....

- 1973 Porsche 911 RSR

- 1985 VW Polo Coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider