Gå til innhold

Forsterkern gåen?

Ranger emnet

arnearne

Anbefalte innlegg

Hei

Her er problemet: Forsterkeren vil ikke reagere selv om jeg har prøvd å bytte remote kabelen, trudde først etter at det kunne vært at jordingen til forsterkeren ikke var helt god, men da jeg skulle flytte den kom jeg borti en annen del av chassiet og det kom "gnister" så betyr vel at den ikke er ødelagt? Sorry for evt. dårlig formulering og annet men har veldig liten kunnskap.

På forhånd takk

Golf 1.8 sport '87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, må le litt, gjorde det samma sjøl idag, målte å fant 12 volt i det alt var skrudd av, så fort jeg skrudde på noe (lys,spiller osv) sank den til 4-6 volt, spørt litt rundt å har fått fram den konklusjonen at det kan være sikringa ( forran ved batteriet)

skal kjøpe ny sikring i morgo å teste da, kan si ifra om det hjalp:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

muligens kabelen min som er ryki:( bytta sikringa idag, og det er ikke noe spenningstap over sikringsholdern så aner ikke hva det er:S

Prøv å fortell bedre kva som er problemet ditt. Er bedre med masse info enn for lite.

Er mykje bedre å få all info og ein skikkelig forklaring. Da kan problemet være fiksa på ein time.

Istedetfor der eg må spørre og masse om info 5-6 ganger. blir fort dager og veker før ein får hjelp til å fikse problemet. (eg er jo ikkje på forumet heile tiden!)

Og ein blir lei av å spørre etter ting heile tiden. Kan fort velge å ikkje svare istedet.

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viste seg heldigvis bare å være jordinga mi :)

Bra du fann ut av det. Er nok ofte slurv ved tilkobling av jordingspunkt. (derfor uttrykket dårlig jording)

Det som skjer er at det blir motstand ved det dårlige punktet.

Motstand + strøm = spenning.

Er forsterkeren av ser alt ok med spenninger. (går ingen strøm da)

Skrur du på forsterkeren og det kommer strøm, får du spenningstap på det dårlige jordingspunktet.

Jo meir strøm jo større spenning over det dårlige punktet.

Og forsterkeren får tilsvarende mindre spenning. (og skrur seg av eller går i protect)

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider