arnearne Skrevet August 27, 2010 Rapporter Share Skrevet August 27, 2010 Hei Her er problemet: Forsterkeren vil ikke reagere selv om jeg har prøvd å bytte remote kabelen, trudde først etter at det kunne vært at jordingen til forsterkeren ikke var helt god, men da jeg skulle flytte den kom jeg borti en annen del av chassiet og det kom "gnister" så betyr vel at den ikke er ødelagt? Sorry for evt. dårlig formulering og annet men har veldig liten kunnskap. På forhånd takk Siter Golf 1.8 sport '87 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HeadZone Skrevet August 27, 2010 Rapporter Share Skrevet August 27, 2010 Siden du sa du hadde kommet borti bilen og det kon en gnist er det veldig stor sannsynlighet for at en eller flere sikringer har gått. Har hatt samme problem selv :P Ikke mye jobb, og ikke dyrt:) Siter Opel Vectra 2001 Modell Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arnearne Skrevet August 27, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 27, 2010 Ja får håpe det, var ikke AGU sikringen hvertfall, men fikk ikke sjekka de to andre som sitter på forsterkeren. Tar det i morgen og raporterer tilbake da :) Siter Golf 1.8 sport '87 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arnearne Skrevet August 28, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 28, 2010 Sjekka alle sikringene.. Ikke noe feil med noen av dem. Noen andre tips? Siter Golf 1.8 sport '87 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet August 28, 2010 Rapporter Share Skrevet August 28, 2010 Du må måle spenningene inn på forsterkeren Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yoshii Skrevet August 29, 2010 Rapporter Share Skrevet August 29, 2010 hehe, må le litt, gjorde det samma sjøl idag, målte å fant 12 volt i det alt var skrudd av, så fort jeg skrudde på noe (lys,spiller osv) sank den til 4-6 volt, spørt litt rundt å har fått fram den konklusjonen at det kan være sikringa ( forran ved batteriet) skal kjøpe ny sikring i morgo å teste da, kan si ifra om det hjalp:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arnearne Skrevet August 30, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 30, 2010 Ja, men det fungere ikke selv om jeg skur på spilleren og den sikringa ser fin ut.. Men får lånt et multimeter i dag så få målt spenninga da. Siter Golf 1.8 sport '87 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yoshii Skrevet August 30, 2010 Rapporter Share Skrevet August 30, 2010 muligens kabelen min som er ryki:( bytta sikringa idag, og det er ikke noe spenningstap over sikringsholdern så aner ikke hva det er:S Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet August 30, 2010 Rapporter Share Skrevet August 30, 2010 muligens kabelen min som er ryki:( bytta sikringa idag, og det er ikke noe spenningstap over sikringsholdern så aner ikke hva det er:S Prøv å fortell bedre kva som er problemet ditt. Er bedre med masse info enn for lite. Er mykje bedre å få all info og ein skikkelig forklaring. Da kan problemet være fiksa på ein time. Istedetfor der eg må spørre og masse om info 5-6 ganger. blir fort dager og veker før ein får hjelp til å fikse problemet. (eg er jo ikkje på forumet heile tiden!) Og ein blir lei av å spørre etter ting heile tiden. Kan fort velge å ikkje svare istedet. Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arnearne Skrevet August 31, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 31, 2010 Viste seg heldigvis bare å være jordinga mi :) Siter Golf 1.8 sport '87 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet August 31, 2010 Rapporter Share Skrevet August 31, 2010 Viste seg heldigvis bare å være jordinga mi :) Bra du fann ut av det. Er nok ofte slurv ved tilkobling av jordingspunkt. (derfor uttrykket dårlig jording) Det som skjer er at det blir motstand ved det dårlige punktet. Motstand + strøm = spenning. Er forsterkeren av ser alt ok med spenninger. (går ingen strøm da) Skrur du på forsterkeren og det kommer strøm, får du spenningstap på det dårlige jordingspunktet. Jo meir strøm jo større spenning over det dårlige punktet. Og forsterkeren får tilsvarende mindre spenning. (og skrur seg av eller går i protect) Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yoshii Skrevet August 31, 2010 Rapporter Share Skrevet August 31, 2010 jepp, var det samma med meg du, jordinga som var gåen;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.