Gjest Trailer Skrevet August 27, 2010 Rapporter Share Skrevet August 27, 2010 Heisan. Har litt småproblemer med bilen. Det gjelder spesielt vindusviskere. Alle problemene er forsåvidt kjente primeraproblem såvidt jeg har forstått. 1. Vindusviskerene bråker noe forferdelig når det ikke regner nok. Jeg har bare gått ut fra at dette er noe med vinkelen på viskerene og at jeg ikke kan gjøre noe med det. Er det kanskje noe jeg kan smøre opp for å unngå knirkingen? 2. På intervall stopper viskeren midt på ruta, venter i noen sekunder og så går videre et stykke før den stopper igjen. Har hatt oppe viskermotoren og filt litt og spent opp de tre "taggene", men det hjalp desverre ikke. Er eneste utvei å bytte ut motoren, eller er det et eget rele for intervall jeg kanskje kan skifte ut? 3. Dette er det nyeste problemet, og det verste. Staget eller leddet som går fra viskermotoren og til viskeren midt på ruta hopper av kula. Dette fører til at viskerene ikke går. Jeg har satt den på plass en gang før, men den hopper av igjen. Hvilken/hvilke deler må jeg bytte ut for å fikse dette? Fram til jeg får viskerene til å fungere igjen må jeg vel bare smøre med rain-x og kjøre ekstra fort, så får jeg sette på plass leddet i morgen. Men jeg ser for meg å få gjort noe med resten i løpet av uka, så jeg setter stor pris på tips som kan hjelpe meg. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Trailer Skrevet Februar 13, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2011 Staget som går mellom viskermotor og visker på passasjersiden hopper av på disse bilene. Staget fås for 300 kroner og er lett å skifte. Åpne panser, ta av vindusviskere, ta av det svarte dekselet som går langs hele frontruta. Nå vil man se staget. Så er det bare å få ut det gamle staget å sette inn det nye igjen. Kan være litt kronglete å feste staget på viskermotoren, men med litt tulling får man det til. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steinar31 Skrevet Mars 25, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2011 hvordan tar man av hele viskeren? jeg har tatt av hetten, fjernet mutteren men det sitter lell. Skal viskerne stå i en besteme posisjon eller må jeg bare ta i? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Trailer Skrevet Mars 25, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2011 Viskeren sitter på et kon med tenner på. Tennene gjør at viskeren ikke går rundt på konen. Konen gjør at viskeren sitter godt. For å få viskeren av må den presses rett oppover. Jeg gjorde dette med en fastnøkkel og en liten trekloss. Bare pass på at du ikke skraper opp lakk på panser eller ødelegger noe sånt. Det som skal til er riktig kraft på riktig sted. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg