Gå til innhold

Bilen min tar inn masse vann!

Ranger emnet

BMenn

Anbefalte innlegg

Jeg har en Audi A4 b6 1,8TQ sedan 2002.

Jeg hadde for en stund tilbake store problemer med dette, men regnet med at vannet kom inn gjennom ruta nederst fordi jeg hadde fått en saftig steinsprut med en god sprekk helt nederst på fører sida. Jeg fikk skiftet frontrute og alt var bra for en stund. Vannet har bare kommet inn under kraftig regnvær da jeg står med fronten oppover i en oppoverbakke.

Men nå i natt stod jeg i en oppoverbakke igjen og da jeg kom ut imorges var det MASSE vann på førerside og en damm på ca. 3-4cm bak førersiden. Jeg har ingen anelse på hvor alt vannet kommer ifra og for å være helt ærlig så har jeg ikke mye peiling på bil. Noen som har hatt lignenge uhell som vet hva jeg kan gjøre?

Jeg trenger hjelp med en gang da dette ikke er noe kjekt i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk vannbrønnen under frontruta. Det er her alt vannet fra frontruta renner ned, og i bunnen her er det drenering. Hvis den går tett, havner vannet inni bilen istedet.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ut å sjekke å skru litt når det slutter å regne. har kjørt ned fra bakken og parkert på en flate nå. Men det er litt merkelig at det ikke kommer vann inn når jeg står på flat bakke.

Noen andre ting jeg kan sjekke når jeg først går igang? Jeg har takluke ja, hva sjekker jeg da?.

Men det ser ut som vannet kommer inn en plass i fronten for hvis jeg ser litt etter så er det vanndråper på "fothvileren". Da jeg tok ut mappa med servicehefte, vognkort og slikt rant det ned på bena mine. Jeg håper bare ikke at dette kan ødelegge masse av elektronikken.

Noen flere tips og eventuelt hvordan jeg kan fjerne vannet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så merkelig nei, for når du står med fronten oppover, blir vannet liggende mot torpedoveggen, og presser seg inn gjennom gummitetningene inn mot kupeen. Fjern alle plastdeksler ved vindusviskerne, så skal du se noe etterhvert. Tett drenering til takluke kan også skape problemer, men jeg er ganske sikker på at det er dreneringa i vannbrønnen som er problemet ditt. Det er vel en på hver side tror jeg, og dette er en svakhet på disse bilene.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanvittig vanskelig å se noe fordi den forbanna audi motoren er så tett i tett :p Men nå har jeg skrudd fra hverandre litt forskjelligt og jeg kan ikke se noe.

Jeg har en følelse at det enda er frontruta som slipper inn litt vann helt nederst.

Men ikke vet jeg. Jeg er som sagt ikke så veldig flink på bil så hvis du har noe mere så er det bare å komme med forslag. Jeg har hørt at det kan være noe under batteriet en plass, men det hørres litt merkeligt ut i mine ører siden det kun kommer inn vann å¨fører siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Audimotoren er tettpakka? Dreneringa sitter jo en halvmeter unna motoren, så skjønner ikke hva det skal ha med saken å gjøre...

Gjør som Jche sier, ta av vinduspusserarmene og plastdekslet under, så ser du ned i vannkassa.

1996mod Mercedes Benz E200 Classic.
1984mod Suzuki RG250.

2005mod Yamaha MT01.

Lenke til kommentar
Del på andre sider