Gå til innhold

Opel Vectra B (1998) starter ikke.

Ranger emnet


Alexander88

Anbefalte innlegg

Heisann

 

Har en Opel Vectra B Stasjonsvogn ( 1998 model )

 

For en uke siden så slutten bilen og fungere , når jeg starter den så starter den i 2-3sekunder forså slukner helt.

 

Det jeg har sjekket er :

 

- Tennpluggene

- Start gas

- Har bensin

- Hører bensinpumpen starte når jeg vrir rundt teningen.

- Testet batteriet.

 

Jeg har en ODB II analyserer , som jeg heller ikke får til og fungere , har testet 2 forskjellige , samt på 3 forskjellige data maskiner og 5 forskjellige programmer , så mistenker at det

er noe gale med bilens mottaker

 

Spørsmålet mitt er om noen har hatt erfaring eller kan komme med forslag til hva jeg kan teste for og eliminere mulige feil.

 

takk for alle svar

 

Alex

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

 

Har en Opel Vectra B Stasjonsvogn ( 1998 model )

 

For en uke siden så slutten bilen og fungere , når jeg starter den så starter den i 2-3sekunder forså slukner helt.

 

Det jeg har sjekket er :

 

- Tennpluggene

- Start gas

- Har bensin

- Hører bensinpumpen starte når jeg vrir rundt teningen.

- Testet batteriet.

 

Jeg har en ODB II analyserer , som jeg heller ikke får til og fungere , har testet 2 forskjellige , samt på 3 forskjellige data maskiner og 5 forskjellige programmer , så mistenker at det

er noe gale med bilens mottaker

 

Spørsmålet mitt er om noen har hatt erfaring eller kan komme med forslag til hva jeg kan teste for og eliminere mulige feil.

 

takk for alle svar

 

Alex

 

kamakslings føler

veivakslings føler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du klarer ikke se på sensorene om de er kaputt, med mindre ledningen er slitt av el.l. Du har ikke sagt hva slags motor du har, men antar at 1.6 ikke er helt ulik 1.8 og 2.0 i hvor sensorene sitter. Veivsensoren sitter ikke unaturlig på undersiden og føler mot veiva i registerenden. Kamakselsensoren sitter mellom kamdrevene (bak registerdekselet). Har du en X20XEV eller X18XE ser du ledningen stikke nedi i registerenden av pluggdekselet.

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en 1,8 bensin

 

De finnes det to av. Den ene heter X18XE og den andre X18XE1. Sistnevnte er en stroket 1.6-liter, og ligner dermed mer på X16XE enn noe annet.

 

Hvis du søker opp regnummeret ditt i mekonomens webshop bør du få opp motorkoden. Ellers er det bare å åpne panseret. X18XE har et helt flatt toppdeksel, mens X18XE1 såvidt meg bekjent har noen utbulninger og ser litt mer fancy ut.

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei,,

 

det letteste er å få lest av feilkoder slik at du slipper å ligge ut en hel del penger på noe som ikke er feil..

 

du kan enten sjekke det med diagnoseutstyr eller ved å lese ut blink i displayet..

 

1. finn diagnose pluggen under handbrekket (luken der) og sett en ledning nedi nummer 6 og den andre delen til jord..

 

2. sett på tenningen slik at lysene i dashboardet slår seg på.

 

3. du vil da få ut noen blinke koder på motor lampen ..

 

vist du gir oss disse så kan vi sjekke hva feil du har på din bil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
hei,,

 

det letteste er å få lest av feilkoder slik at du slipper å ligge ut en hel del penger på noe som ikke er feil..

 

du kan enten sjekke det med diagnoseutstyr eller ved å lese ut blink i displayet..

 

1. finn diagnose pluggen under handbrekket (luken der) og sett en ledning nedi nummer 6 og den andre delen til jord..

 

2. sett på tenningen slik at lysene i dashboardet slår seg på.

 

3. du vil da få ut noen blinke koder på motor lampen ..

 

vist du gir oss disse så kan vi sjekke hva feil du har på din bil..

 

Litt sånn by the way. veit du om man kan slette feil koder på den måten også?? har byttet sleperingen og lampalyser enda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sliter faktisk med det samme på min vectra!byttet både kamakselføler og veiakselføler!etter jeg ikke skjønte noe mer fikk jeg bilen inntil min bror og da viser det at hjernen i bilen er kaputt!null gnist på pluggene!er jo da det store spørsmåelt er om kan kjøpe brukt hjerne eller om en trenger ny pga chassi kode og startsperra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår