Gå til innhold

Fine, norske landeveier

Ranger emnet

lunner

Anbefalte innlegg

Håper det er postet i riktig forum.

Er mye snakk om hvor dårlige mange av de norske landeveiene er, med god grunn. Men vi har jo også en del landeveier som er både rette, fine og med godt veidekke. Dette er en tråd hvor vi kan poste bilder av slike veier (og jo, det er en del landeveisstrekker som er gode, så det bør bli en del bilder). Jeg starter:

7011983.jpg

E6 over Dovrefjell

rv35.jpg

Rv35 mellom Gardermoen og Hadeland

e16v.jpg

E16 Valdres

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så jeg poster denne gode gamle videoen bare på trass!

:driving

Velger du å kjøre mot Hurdal kan du gasse til høyre og opp til Lygnatoppen.

Videre er det relativt ålreit å kjøre "gamle-E6" fra E6 ved Jessheim og helt opp til Minnesund for så å ta vegen sørover igjen på østsia ta brua og ned mot Vormsund.

Minnesundbru1_3183f.jpg

"Bakvegen" fra Lillestrøm helt til Halden er også morsom bare det ikke er trafikk der. Ca eneste morsomme asfalterte vegen på Hedemarken i Hedmark må være GamleE6 fra Minnesund og opp til Stange. Resten av E6 langs Mjøsa er så rett og fin(?) og kjedelig(!) at det ikke er rart alle møteulykkene skjer akkurat her. Det hjalp heller ikke på at de satte ned farta til 80. Teit igrunn, kjører du strekningene Kongsvinger-Elverum-Trysil er det nitti. Nesten som å komme til Söta bror, bokstavelig talt.

Lurer du på

?

Istedetfor å legge ut bilder av "vår" fine norske E6 med elgkrasj, møteulykker og kø velger jeg å legge ut et lite bilde av den nydelige DaVincibrua over E6. Den er laga på Limtre'n i Moelv. :)

Leonardo_da_Vinci_bru_1216129656_230x123.png

PS! Nå vil de bygge nye Mjøsbrua i tre også. Hvitmalt stakittgjerde på fjortenhundrede meter!

Okey, her er det par svinger langs Mjøsa. GamleE6 går i strandhogget på Strandlykkja.

E6-Skaberud_mjosa080_88680e.jpg

Kolomoen bru:

bp1409-e6-kolomoen-1.jpg

kolomoen_bru_100623_141904e.jpg

index.php?option=com_joomgallery&func=watermark&catid=2&id=24&Itemid=55

Ehh ja, stemmer det. Se så fin midtdeler vi har fått på E6 i Øvre Ringsaker: :thumb

kamera?id=113420

Glemte jeg å nevne kø? Fredagskø nordover, søndagskø sørover, kø til hverdags, kø til fest, kø til byggearbeider og kø til utrykningsbilene som ikke kommer til der og dit de skulle vært!

Til slutt er det et par fine etapper over til både Atna og Folldal via andre enden fra Ringebu: :checkflag:

1270016680000_Nett_tl-_venabygds_3164143708x708r.jpg

Ut og nyt landskapet før asfalten smuldrer helt vekk og vi alle sitter i GPS-styrte bil-tog i konstant 70.

:coplight :scooter::scooter::scooter::scooter::scooter: :scooter::scooter::scooter::scooter::scooter:

Hørte jeg Gåsemor? Da er det nesten så det er bedre å ta Nattoget.

For i A$ Norges 1984 betyr det å bare tenke :chevy, :ford: & :race det samme som :jail

:chairshot

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir fint og ligge i venstre fila i 120km/t oslo -> hamar da :D Men fy FAEN og kjedelig det er.. nitrist.. Men forskjellen på 80km/t,2 felt uten mulighet til forbikjøringer(blir jevla monotont) Og 120km/t 4 felt og trafikk bilde som gjør at du faktisk MÅ følge med er stor.

Selv er jeg stor fan heggvin->øvre vang->bjørgedalen-brummunddal(gamle E6)->moelv(gamle E6)->lillehammer

lillehammer->bergundhaugen->byflaten funker også. Siste strekka ned mot byflaten har noen jevla kule svinger man får fin flyt i. grusvei og sau første delen..

Og østsida fra elverum->rena>åkrestrømmen->tylldalen->tynset er også artig og kjøre.

De 3 strekningen har dårlig dekke, masse svinger, elg, bjønn, ulv, sau, liten trafikk, lite politi(jada de har laser og up der innimellom, Up sjefen hadde vistnok lagt merke til at farten økte på sideveiene tidligre i sommer i følge østlendingen), ingen fotobokser, MEN, du sovner heller ikke :D

brua på kolomoen er kul!

Endret av LLH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er lokalkjent i Ringsaker skjønnerjeg, LLH. Meen; BruMunDDal ;) Itte TO æmm'er! Jeg har kjørt opp til Åkrestrømmen på østsia men ikke lengre opp. Det må prøves en gang.

Ellers har jeg kjørt ned igjen fra Drevsjø på fire ishjul i drivende snøvær. Det var litt kult annet enn at den gamle Vovvoen ikke orka stort mer enn 120 på full gass. Det var så guffen vind at vi gadd ikke stoppe før Statoilen i Engerdal eller hvor vi var.

Ellers er det altfor mange rettstrekker i Ringsaker. Det er maange grusveger som kunne blitt de WRC France/Italy med litt asfalt på. Men nå tror jeg jeg skal gi meg før tråden sporer enda mer av. :D Prøvde å finne vettuge bilder av fine asfaltveger i Ringsaker/Hedmark men måtte gi opp. :(

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...
så jeg poster denne gode gamle videoen bare på trass!

:driving

Velger du å kjøre mot Hurdal kan du gasse til høyre og opp til Lygnatoppen.

Hva heter den sangen som spilles i filmen? Mener jeg har hørt den fra ei cd jeg hadde

Glem det.. fant ut at den het airbase genie : )

Endret av action

190e 2.0 - går dårlig og bruker mye bensin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ha ingen bilder, men er veldig liten plass som heter Moi i aust agder, du kjører der om du skal f.eks Hovden-Evje og den strekningen. og midt ute i gokk finner du jo denne breie fine vegen, perfekt asfalt, og rundt 3km, rett fram med 3 små svinger mellom hver kilometer eller noe. og ikke en eneste hump i veien. resten av veien mellom hovden og evje derimot kan rykke og reise:fire:

1995 Honda Civic VTI Coupe (sommerbilen) http://www.bergen-gatebilklubb.no/forum/index.php?topic=1640.0

1986 Mercedez 190E 2,0 (bruksbil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider