Gå til innhold

Hvorfor skiftes ikke alle drev ved bytte av regkjede?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Har fått høre på merkeverksted at ved skifte av registerkjede på 2,5 VM diesel at kun drev på veivaksel blir byttet. Drev til kamaksel og oljepumpe blir ikke byttet ? Etter min mening er det ikke rart at det eksisterer regkjedehavari på denne motortypen hvis det slik det skal være. Skjønner at veivakseldrevet er minst av de tre men de andre slites vel også ?

 

Vet at modeller av både Ford og BMW har akkurat samme metode og skifter bare veivakseldrevet ved regkjedeskift. Fyttikatta for en pris på dette kjedehjulet. Tør noen gjette hva jeg betalte ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår