øverli Skrevet August 30, 2010 Rapporter Share Skrevet August 30, 2010 hei da har jeg kjøpt meg ny bil til vinteren. en mercedes 190e. 87 modell 2.0liter 122hk automat. utstyr: el vindu el speil el takluke planen med bilen er. sveise diffen. manuell kasse. og turbo konvertering. har allerede gjort litt med bilen men fant ikke kameraet før nå. potten hang mitd under bilen når jeg kjøpte den. så jeg kappet og sveiste inn et flexirør får å få den bak. hadde en gammel forsterker og en sub liggende som jeg fikk montert inn. noen som kjenskap til forsterker/suben er det av ok kavlitet?? fikk revet vekk den svære luftfilter boksen over motoren. og sveist meg en liten innsugs boks med rør ned til kn filtere som ligger bak grillen for mest og kaldest luft som mulig. eneste felgene som jeg fikk med. men skal ha hvite compmotiv på vinter dekka. orginal platen rundt teningslåsen var borte så laget ny i alu. og tok ut luft dysene i midten. laget holder for brytere og målere. det er det jeg har fått gjort til nå. men har allerede handlet litt til turbo konverteringa. til slutt et bilde av meg og min sønn theo ble født den 9 august Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
øverli Skrevet August 31, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 31, 2010 i dag klarte jeg å lure meg ut mellom bleie byttingen. og fikk gjort litt med bilen. det første jeg endret på var annlegget. det så ut som et dass i bagasje rommet. så jeg flyttet forsterkeren opp i hatthylla. også opp i hatthylle med forsterkeren. måtte forlenge jordingen litt. ble litt rydigere baki og fikk hjemt alle ledningene bak trekkene fikk skrudd fast subben så jeg sliper at den hopper rundt under kjøring fikk sveist sikkelig oppheng til bakpotta. endelig en stuss som ikke ble for overdrevet. bilen. har sjekket hvor turboen kan plaseres og god plass rundt. var og hentet en intercooler og alurør og siliconbend og en garrett gt2860rs turbo. her blir intercooler montert ca 10cm inni fanger så jeg må kappe ut litt. i mårgen skal jeg få kjert ut flenns til blokka for grennrør sveising. skal bestille meg et haltech f5 tilleggsprut. har og funnet meg en manuel girkasse og en diff jeg kan sveise blir kjøpt iløpet av uka. noen som vet hva som må gjøres for å bygge om til manuel. og andre deler som må kjøpes?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B1dik2 Skrevet August 31, 2010 Rapporter Share Skrevet August 31, 2010 Endelig et nytt prosjekt fra deg igjen!:) Skal følger med her! hvor får du tak i rør ol. å ca hva må du betale for dem? vurderer å skaffe meg en gammel mercedes for vintern da mama nekter å sitte på med subaruen:P Siter 89 Nissan Kingcab. x: Subaru Justy, Ford Mondeo x2, Peugeot Partner, Bmw 328iA Touring M... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
øverli Skrevet September 1, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 1, 2010 (endret) Endelig et nytt prosjekt fra deg igjen!:) Skal følger med her! hvor får du tak i rør ol. å ca hva må du betale for dem? vurderer å skaffe meg en gammel mercedes for vintern da mama nekter å sitte på med subaruen:P hei b1dik2. morro at du fatter interesse av prosjektene mine. litt artiere å legge ut noe når jeg vet noen følger med. rørene har jeg fra arbeid er kapp rester fra ting jeg sveiser. trenger du rør skal du få så mye du vil om du henter. har og gjort litt med bilen. kappet ut av frontfangeren å plaserte itercooleren. skjerte ut på midten. og der var jo selfølgelig radiator festene. og med di endte det slik så ble det plutselig mye bedre plass. måtte og kappe av slepekroken så jeg får slange inn på intercooleren. laget meg to braketer til intercooleren og fant to gummi foringer til og ha mellom så plaserte jeg intercoolere og sveiste braketene til frontbjelken. så intercooler ferdig festet. blei litt heftig synnes jeg da. jeg følte jeg var så godt igang at jeg startet på rør opp til innsuget. og dumpventilen kom på plass. jeg fikk og gjort ferdig grennrør og turboen ble prøve montert. og passet ganske bra. eneste er at peilepinnen må flyttes litt. så var det downpipe den var vrien og få til men gikk til slutt men må bandaseress godt fikk sett litt på rør fra turboen ned til intercooleren. fant en løsning der og. måtte prøve luft filter på turboen men det skal fram i grillen! så noen helhets bilder til slutt. og litt nytt til slutt Endret September 1, 2010 av øverli Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B1dik2 Skrevet September 1, 2010 Rapporter Share Skrevet September 1, 2010 Skulle bare mangle:) Ser det ble noen skrivefeil på det siste jeg skrev. skulle vel stå dama.. Blir nok vanskelig å komme å hente rør desverre, men takk for tilbudet! Har du noen planer for understell og bremser? Siter 89 Nissan Kingcab. x: Subaru Justy, Ford Mondeo x2, Peugeot Partner, Bmw 328iA Touring M... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
øverli Skrevet September 1, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 1, 2010 Skulle bare mangle:) Ser det ble noen skrivefeil på det siste jeg skrev. skulle vel stå dama.. Blir nok vanskelig å komme å hente rør desverre, men takk for tilbudet! Har du noen planer for understell og bremser? blir nok sportline fjerer og koni dempere. bremmser for blir orginal er skiver framme og bak. samme bremser som på 230e så di holder på en liten 190. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B1dik2 Skrevet September 1, 2010 Rapporter Share Skrevet September 1, 2010 oki. Hva regner du med å få ut av effekt da? kjøre på mye ladtrykk? Siter 89 Nissan Kingcab. x: Subaru Justy, Ford Mondeo x2, Peugeot Partner, Bmw 328iA Touring M... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
øverli Skrevet September 2, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 2, 2010 oki. Hva regner du med å få ut av effekt da? kjøre på mye ladtrykk? jeg kommer til å kjøre mellom 0.4-0.8bar med helt org motor ca 180hk maks. motor har gått snart 320.000km. så bygger jeg forsterket når dette ryker:) jeg tok bilen for å kjøpe røyk idag. på vei hjem igjen så skulle jeg spinne ut fra en parkeringsplass. inn med bremsa og full gass og spannt slapp opp bremsa og knuss der spikka dreva i diffen og bilen bare rullet og alle gir var plutselig fri. så ny diff blir kjøpt i mårra og sveist gidder ikke mer et hjuls spinning lengere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B1dik2 Skrevet September 3, 2010 Rapporter Share Skrevet September 3, 2010 Dårlig at det bare er jeg som kommenterer her:P ugunstig at diffen skulle ryke. Må vel justere opp på drivstoff nå med overladding? Gidder du forklare hvordan du har gjort det? Siter 89 Nissan Kingcab. x: Subaru Justy, Ford Mondeo x2, Peugeot Partner, Bmw 328iA Touring M... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
øverli Skrevet September 3, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 3, 2010 Dårlig at det bare er jeg som kommenterer her:P ugunstig at diffen skulle ryke. Må vel justere opp på drivstoff nå med overladding? Gidder du forklare hvordan du har gjort det? hei hyglig at du komenterer hvertfall. ja kjipt med diffen men jeg skjønnte det kom til å skje. fikk takk i komplett 2.3 bakstiling med diff idag. det blir byttet i kveld. anngående bensin. det er ikke vanlige dyser på denne motoren så og få mer bensin kan du bruke en. justerbar bensin trykks regulator. det gjorde jeg. har bestilt et tileggs sprut med to dyser. da kan jeg bestemme at den ene dysen åpner eks på 0.3bar og den andre på 0.6bar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NilsenRacing Skrevet September 3, 2010 Rapporter Share Skrevet September 3, 2010 jeg har sportline saccoplater liggende om du vil kjøpe :) send pm Siter BMW Asyl-Edition med turban og interkurder, Alifelger,serberstyring, sotete hinduer,allahram og helt nytt muslimanlegg.. selges til høystbedende! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
øverli Skrevet September 4, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 4, 2010 har vært og hentet en 2.3 bakstilling. åpnet gammle diffen den er ikke til å redde. her er bilder ca 10min før diffen ble knust. diffen tatt av. diffen åpnet legg merke til hakk og knuste drev. nye bakstillinga gått 98.000km fikk den gratis. og bilen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evenj Skrevet September 4, 2010 Rapporter Share Skrevet September 4, 2010 Stilig prosjekt, skal følge med her. :) Siter 90' Mercedes-Benz 300TDT S124 - Go'vogna 91' Ford Sierra 2.0CL 02' Suzuki RM 125 85' Honda CR 80 Høy - Til salgs! ANNONSE! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
øverli Skrevet September 5, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 5, 2010 Stilig prosjekt, skal følge med her. :) takk morro å lage en tråd når folk følger med. skal være flink med bilder og utfylende info fram over. mye skal gjøres med denne bilen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Merc190E2,3-16vturbo Skrevet September 5, 2010 Rapporter Share Skrevet September 5, 2010 Tøøft :) Kommer til å følge med her ja! :pray Siter 1986 Mazda 626 jordebil 1969 Opel Rekord C 2d sedan, Azurblau, msw felger No turbo shit, but still no real power! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg