Gå til innhold

Vinterdekk anbefalinger?

Ranger emnet


vågen

Anbefalte innlegg

Dekkonline har kontinentale vinterdekk. Eg har ikkje sett at dei har nordiske vinterdekk i min dimensjon iallefall. (eg skal ha piggfrie vinterdekk i 205/55-16)

Kontinentale vinterdekk er bedre på våt føre, men dårligere på is og sikkert dårligere på snø.

 

Blir ikkje bilen brukt so mykje, ville eg antagligt valgt piggdekk. Dekkblandingen blir hardere etter kvart, so piggdekka har ein liten fordel etter kvart. (viss du ikkje spinner vekk piggene!)

 

No veit eg ikkje kva slags vinter det pleier å være der du bur. Dette har jo litt å sei for dekkvalg.

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dekkonline har kontinentale vinterdekk. Eg har ikkje sett at dei har nordiske vinterdekk i min dimensjon iallefall. (eg skal ha piggfrie vinterdekk i 205/55-16)

Kontinentale vinterdekk er bedre på våt føre, men dårligere på is og sikkert dårligere på snø.

 

Blir ikkje bilen brukt so mykje, ville eg antagligt valgt piggdekk. Dekkblandingen blir hardere etter kvart, so piggdekka har ein liten fordel etter kvart. (viss du ikkje spinner vekk piggene!)

 

No veit eg ikkje kva slags vinter det pleier å være der du bur. Dette har jo litt å sei for dekkvalg.

 

 

Takker for svarene!

Jeg bor på Møre kysten, norvest for molde!

så været er ganske skiftende fra salta veier til snøstorm!

Kjører 9 mil til og fra jobb hver dag, og det er mulighet

for att nåværende bil nummer 2, blir nummer 1 etterhvert!

 

med tanke på antall km så vil bli kjørt er kansje piggfritt ett ok valg?

 

jeg har funnet de nokian dekkene på dekkonline til rundt 500 kroner pr dekk!

det er forøvrig en Peugeot 206 99mod jeg snakker om!

dekkdim 175/65/14!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår