vågen Skrevet August 30, 2010 Rapporter Share Skrevet August 30, 2010 Hei! Skal gå til innkjøp av nye vinterdekk til min bil nummer 2! tenker bare på noen helt kurante til en fin pris! Piggfritt eller pigger? Jeg ser att det er mange av de på dekkonline.com, men tenkte å høre om noen her inne har erfaringer og tips til mitt valg! takker! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alex_89_p Skrevet August 30, 2010 Rapporter Share Skrevet August 30, 2010 Jeg kjørte på Continental piggfrie vinterdekk ifjor, og var strålende fornøyd med de! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet August 30, 2010 Rapporter Share Skrevet August 30, 2010 Dekkonline har kontinentale vinterdekk. Eg har ikkje sett at dei har nordiske vinterdekk i min dimensjon iallefall. (eg skal ha piggfrie vinterdekk i 205/55-16) Kontinentale vinterdekk er bedre på våt føre, men dårligere på is og sikkert dårligere på snø. Blir ikkje bilen brukt so mykje, ville eg antagligt valgt piggdekk. Dekkblandingen blir hardere etter kvart, so piggdekka har ein liten fordel etter kvart. (viss du ikkje spinner vekk piggene!) No veit eg ikkje kva slags vinter det pleier å være der du bur. Dette har jo litt å sei for dekkvalg. Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vågen Skrevet August 30, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 30, 2010 Dekkonline har kontinentale vinterdekk. Eg har ikkje sett at dei har nordiske vinterdekk i min dimensjon iallefall. (eg skal ha piggfrie vinterdekk i 205/55-16)Kontinentale vinterdekk er bedre på våt føre, men dårligere på is og sikkert dårligere på snø. Blir ikkje bilen brukt so mykje, ville eg antagligt valgt piggdekk. Dekkblandingen blir hardere etter kvart, so piggdekka har ein liten fordel etter kvart. (viss du ikkje spinner vekk piggene!) No veit eg ikkje kva slags vinter det pleier å være der du bur. Dette har jo litt å sei for dekkvalg. Takker for svarene! Jeg bor på Møre kysten, norvest for molde! så været er ganske skiftende fra salta veier til snøstorm! Kjører 9 mil til og fra jobb hver dag, og det er mulighet for att nåværende bil nummer 2, blir nummer 1 etterhvert! med tanke på antall km så vil bli kjørt er kansje piggfritt ett ok valg? jeg har funnet de nokian dekkene på dekkonline til rundt 500 kroner pr dekk! det er forøvrig en Peugeot 206 99mod jeg snakker om! dekkdim 175/65/14! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet August 30, 2010 Rapporter Share Skrevet August 30, 2010 Piggfritt hele veien, og legg litt penger i det. Hakka eller conti. Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet August 30, 2010 Rapporter Share Skrevet August 30, 2010 Gislaved hvis du skal ha pigg. Selv om de er produsert av Continental så holder de piggene utrolig mye lenger enn Conti sine dekk. Helt sjukt. Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet August 30, 2010 Rapporter Share Skrevet August 30, 2010 Dekkonline har berre kontinentale dekk i din dimensjon og. Eg sjekka på byttdekk.com. Dei har Michelin x-Ice 2 i din dimensjon. (litt over 700,- pr dekk + 90,- i frakt pr dekk) Det er iallefall bra dekk! Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg