TurboVolvo Skrevet August 30, 2010 Rapporter Share Skrevet August 30, 2010 Heisann, vet ikke om dette er riktig plass å poste dette. Viss det er feil, håper jeg moderator kan flytte. Hvertfall, lurer litt på hva som er fordeler/ulemper med ET (2.3) motoren, versus FK motoren. Vet det der med underspyling osv, så det trenger dere ikke poengtere. :) Godt mulig det finnes tråder på dette, men tenkte jeg kunne lage en ny. Pøs på med Info, alt er relevant. Mvh. Petter :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Veritas- Skrevet August 30, 2010 Rapporter Share Skrevet August 30, 2010 ET har tynnere råder enn FK, og større turbo. Er også et annet innsprøytningssystem, som jeg vil tro LH 2.4 er overlegen. En ET tåler ikke så veldig mye før det blir bananråder, men om man kjører med stort nok eksoshus og kontroll på tenninga så skal du vel få effekt nok til å ha det gøy med. Ellers har FK 13c turbo, med veeeldig lite eksoshus. Større turbo på den, dyser, lmm og det som hører med får du en fin driftsikker motor med mye gamp. Siter '83 240GL Solgt! Veritas' '75 242 L Solgt! -Veritas-: '76 Volvo 242 L Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg