Gå til innhold

Ventiltikking bmw

Ranger emnet

jjjj

Anbefalte innlegg

hmm.. På min 320i fra 86 er det mekaniske løftere, og ventilene må justeres når de begynner å tikke.. Vet ikke om det er spesiellt for 6'erne til bmw men den rotorn lager også en tikkende lyd som får mange til å tro at det er ventilene som tikker! Sjekk det :)

æ hadde først en honda shadow, så en bmw 320i, men nu, ja nu går æ.. eller får æ haike?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Bullit

M20 motoren har mekaniske løftere som må justeres og justerbar fordeler, fram til 88 tror jeg. M40 har fast fordeler. innsprøytningsdysene lager også litt tikkelyd, spessiellt på M20 motorene. [

Har noen bilde av kammene+løfterene, men hvordan poster eg bilde???Ser det er noen små hakk på samtlige av løfterene!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tikkelyden var der konstant, men du hører lyden bedre ved pådrag.. på m20 motorene til bmw er det ikke vanskelig å justere ventiler, med haynes boka f.eks, blir det hvertfall ikke dårligere hvis du justerer dem riktig

2001 Volvo V70 T5 TS-R

1994 Mercedes E-220 Cabriolet (Solgt)

1983 Bmw 325i (Solgt)

Ebola...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ebola

tikkelyden var der konstant, men du hører lyden bedre ved pådrag.. på m20 motorene til bmw er det ikke vanskelig å justere ventiler, med haynes boka f.eks, blir det hvertfall ikke dårligere hvis du justerer dem riktig

Begynner å lure på om det er dysene som tikker!!litt vanskeligt å si da dei ligger godt gjømt under innsuget og rettoverfor toppdekselet. Hjelper ikke på med noe dyserens o.l???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har stillt ventiler på en 89 mod 316i før???tips??? Har brukt et stort skrujern og lagt ned på toppdekselet for å lokalisere tikkelyden!! når eg setter skrujernet på dysene tikker det noe ekstremt, kan det være dysene som tikker så mye?? eller er det innsugsventilene(rekner med dei ligger rett under) som tikker??

Lenke til kommentar
Del på andre sider