Gå til innhold

Basskasse hjelp

Ranger emnet

Ha6en

Anbefalte innlegg

Jeg skal ha ny kasse til bassen min, og lurer på om 2 stk 10" http://www.jvc.ru/files/installation_manual/cs-dx30_eng.pdf Vil fungere bra i denne kassa http://ljudia.no/bil-s82121/tomkasser-c78882/bassworx-swp-210-p78893/

Eller er denne bedre? http://ljudia.no/bil-s82121/tomkasser-c78882/bassworx-sw210b-p78883/

Edit: Mere info

JVC CS-DX25 10" 1200W DVC SUBWOOFER

Features:

10" Subwoofer

Max. Music Power 1400 Watts

Aluminum Die-Cast Frame

Butyl Rubber Edge

Aluminum Diaphragm + Paper Cone

Aircooling System

Strontium Magnet

Nickel-Plated Screw Terminals

Dual-Input Voice Coil

Endret av Ha6en
Mere info

VW Bora V5!

Golf II 1.8 GL (Vraket)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har du instruksjonsmanualen til subbene dine; http://resources.jvc.com/Resources/00/00/93/LVT1332-001A.pdf

På den siden ligger det også kasseforslag. Du kan jo bygge selv. Litt vanskelig første gang. Men veldig lærerrikt. Du kan f.eks reise til nærmeste Montèr og få MDF ferdig oppmålt.

Mvh dj-vega

Prosjekt; Kia Sportage 95` <---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På elementene så er det 2 spoler eller hva det heter (2 steder du kan koble til ledning) skal jeg da ta en ledning fra pluss inn på pluss på den andre og minus på minus for så å koble det videre? Hvis dere skjønner hva jeg mener? ^^

Du kan serie eller parallellkoble spolene.

Kv du skal velge, er avhengigt av forsterker.

Ved seriekobling dobler du impedansen. (motstanden)

Ved parallellkobling halverer du impedansen

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Boss PH 2.500 Phantom forsterker, og kjører 1 utgan på hver bass element, og det er koblet på elemtentet pluss til pluss og minus til minus og deretter til forsterker, blir dette riktig?

Da har du parallellkobla spolene. Sia spolene er på 4ohm kvar, får du da 2ohm.

Forsterkeren takler 2ohm, so koblingen din går greit det

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har koblet opp alt i bilen nå, 2 forsterkere, 1 sub med 2 10"

Og 2 6x9, men jeg har ikke fått kjøpt hovedenhet enda, er det noen mulighet for å teste det uten en hovedenhet? Som å bruke kabel inn på signalet på forsterkerne også rett i iphonen?

Og når jeg slo på sikringa ved batteriet for å se, starta bilen og skulle se på forsterkeren, men jeg klarte ikke å se at det lyste noe sted på den at den var PÅ, så må forstkeren ha en hovedenhet for å slå seg på?

har en hovedenhet, dårlig en uten preout utganger så får ikke koblet på forsterker... Men har lyst til å prøve hvordan lyden er siden jeg ikke får lønn før 15.

VW Bora V5!

Golf II 1.8 GL (Vraket)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den skal "egentlig" ha en hovedenhet ja. Men du kan få den til å slå seg på ved å legge en liten ledningsstump fra "+" inngangen til "rem" inngangen på forsterkeren. Da skal den slå seg på. Og ja du kan bruke iphonen og signalkabel men tenk på at den ikke har like stor utgangs watt

Endret av arnearne

Golf 1.8 sport '87

Lenke til kommentar
Del på andre sider